Bănci și Asigurări

Raiffeisen Bank România a înregistrat în primul trimestru din 2023 un profit net de 414 milioane de lei, în creştere cu 90%, în contextul unei activităţi de creditare intense pe toate segmentele de business şi al creşterii ratelor de piaţă în comparaţie cu T1/2022

Raiffeisen Bank România a înregistrat în primul...

Autor: Roxana Rosu

05.05.2023, 10:08 408

Raiffeisen Bank România a înregistrat în primul trimestru din 2023 un profit net de 414 milioane de lei, faţă de 218 milioane lei în perioada similară din 2022, în contextul unei activităţi de creditare intense pentru toate segmentele de business, al profilul bun de risc a clienţilor şi pe fondul creşterii ratelor de piaţă în comparaţie cu T1/2022.

În acelaşi timp, veniturile s-au majorat cu 28% faţă de perioada similar din 2022, susţinute în principal de evoluţia activităţii de creditare pentru companii, dar şi de trendul ascendent al ratelor de piaţă, potrivit raportului publicat vineri la BVB.  În primul trimestru din 2022, banca a raportat un venit operaţional de 692 milioane lei.

Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creştere uşoară de 1% an la an, datorită unei activităţi tranzacţionale intensificate în zona de carduri, dar şi din schimburi valutare.

“Soldul de credite s-a consolidat cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienţi. Am continuat finanţarea sustenabilă a economiei româneşti, cu o preocupare permanentă legată de sănătatea financiară a parteneriatului cu clienţii noştri. Motiv pentru care, stocul de credite acordat clienţilor corporate a înregistrat un avans excelent de 43% an la an cu accent crescut pe finanţarea proiectelor sustenabile: energie regenerabilă, eficienţă energetică, precum şi finanţări ale proiectelor sociale”, a declarat Zdenek Romanek, CEO & Preşedinte Raiffeisen Bank România.

Portofoliul de credite aferent persoanelor fizice s-a majorat cu 6%, cu un aport aproximativ egal în termeni procentuali din creditele de nevoi personale şi cele ipotecare.

În cazul clienţilor corporate creşterea a fost de 43% an la an, cu accent crescut pe finanţarea proiectelor sustenabile.

De asemenea, soldul de credite aferent clienţilor IMM a crescut cu 17% faţă de luna martie a anului precedent.

Stocul de economii s-a consolidat cu 4% an la an, în contextul creşterii bazei de depozite pentru toate tipurile de clienţi.

Cheltuielile operaţionale ale băncii sunt în creştere cu 15% faţă de T1 2022, în special din categoria costurilor salariale, a cheltuielilor de tip IT şi a costurilor cu utilităţile în contextul generat de creşterea generalizată a preţurilor din economie.

Banca a precizat că în cazul provizioanelor costul rămâne la niveluri scăzute, pe fondul unui comportament disciplinat al clienţilor în ceea ce priveşte respectarea angajamentelor.

La finalul primului trimestru, 60% din portofoliul total de clienţi persoane fizice era clienţi digitali activi.

” Având în vedere că shopping-ul online a devenit o parte integrantă din viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri, numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022”, se precizează în raport.

Din cele 673 de milioane euro de obligaţiuni ESG emise pentru finanţarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022, banca a alocat 6.223 de credite verzi şi sociale eligibile, în sumă totală de 500 de milioane de euro.

Raiffeisen Bank are 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice, în România, 4.908 de angajaţi în 291 de unităţi, 1123 ATM&MFM şi 28.100 POS-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO