Bănci și Asigurări

Şeful Euroins: Încercăm să scăpăm de eticheta de asigurător RCA

Alin Bucşa: Este o metodă de a câştiga notorietate şi clienţi, noi am avut anul trecut 800.000 de clienţi, mai mult decât dublu faţă de 2008

Alin Bucşa: Este o metodă de a câştiga notorietate şi clienţi, noi am avut anul trecut 800.000 de clienţi, mai mult decât dublu faţă de 2008

22.07.2010, 23:36 243

Euroins, companie de asigurări controlată de bulgarii de laEurohold, şi-a schimbat radical strategia anul acesta, înîncercarea de a reduce ponderea asigurărilor RCA (răspundere civilăauto obligatorie) în portofoliu, după ce anul trecut a avut ostrategie de vânzare agresivă pe acest segment.

Compania a decis să îşi schimbe politica după ce anul trecut aînregistrat pierderi din cauza daunalităţii ridicate a asigurărilorRCA, afirmă Alin Bucşa, directorul general al companiei. În 2009Euroins a fost unul dintre cei mai agresivi vânzători de RCA, avândprintre cele mai reduse preţuri din piaţă pentru a atrage cât maimulţi clienţi.

"Nu există jucători care să practice doi ani la rând preţurireduse la RCA, pentru că nu rezişti. Este o metodă de a câştiganotorietate şi clienţi, noi am avut anul trecut 800.000 de clienţi,mai mult decât dublu faţă de 2008. Acum încercăm să păstrăm doarclienţii buni pe RCA şi să le vindem şi alte produse celor pe carei-am câştigat anul trecut", explică Bucşa, care a fost numit îniulie anul trecut la conducerea Euroins, după ce a fost director alSucursalei Bucureşti a BCR Asigurări.

"Nu mai avem o strategie agresivă pe RCA, deoarece în 2009 amavut pierderi. Încercăm să ne desprindem de imaginea de asigurătorRCA", adaugă directorul Euroins. Anul trecut compania a înregistrato pierdere de 8,1 mil. lei (1,9 mil. euro), la jumătate faţă deanul anterior.

Despre unele probleme pe care le-a mai avut Euroins cu platadaunelor din cauza creşterii foarte rapide pe RCA, Bucşa spune căacestea nu mai există de când a preluat conducerea companiei,deoarece a fost extinsă mult reţeaua de lichidatori de daune.Creşterea pe RCA a fost atât de rapidă, încât în primul trimestrudin 2009 Euroins a ocupat primul loc pe acest segment de piaţă,după campania de iarnă. În primele trei luni din acest an companiaocupa locul şase pe piaţa RCA.

Scădere uşoară în primul semestru

Euroins a înregistrat în primul semestru o scădere uşoară aprimelor brute subscrise, de 2-3%, până la 180 mil. lei, însă lasfârşitul lunii iunie va avea o creştere faţă de aceeaşi perioadădin 2009, spune Alin Bucşa.

Afacerile Euroins au scăzut mai puţin decât cele ale altorcompanii, având în vedere că asigurătorul are o cotă de piaţănesemnificativă pe segmentul Casco, cel care a înregistrat cel maimare declin.

"Nu suntem un jucător important pe Casco deoarece nu promovăm înmod agresiv acest produs. Preţul este destul de redus acum pepiaţă, deoarece sunt multe promoţii, şi nu vrem să îl practicăm. Şidaunalitatea este destul de mare."

În prezent, frecvenţa accidentelor pe segmentul Casco este de60%, adică 60 din 100 de asiguraţi au un accident, iar pe RCA estede 10%. Dauna medie pe accident a tot crescut în ultimii ani,ajungând la 4.500 de lei în prezent.

Dacă anul trecut asigurările auto au reprezentat 90% dinportofoliul Euroins, pentru anul acesta compania şi-a propus săreducă ponderea la 85% şi să se dezvolte mai mult pe piaţaasigurărilor de clădiri. În 2009 primele brute subscrise de Euroinss-au ridicat la 280 mil. lei, iar obiectivul pentru 2010 este ocreştere până la 300 mil. lei.

"Pentru orice companie cred că este normal să înceapă prin a sedezvolta pe auto, iar apoi să se reaşeze pe piaţă. Ne intereseazăfoarte mult acum asigurările de clădiri şi de răspundere de toatetipurile."

De asemenea, compania mizează pe lansarea de produse mai puţinobişnuite, cum ar fi asigurarea de pierdere a actelor, pe care ovinde împreună cu RCA şi care acoperă costurile cu emiterea unuinou permis de conducere şi talon în cazul pierderii acestora decătre şofer. Printre produsele inovatoare se numără şi asigurareaîmpotriva virsului AH1N1 (care acoperă o parte din cheltuielile detratament), pe care compania a lansat-o în ianuarie anul acesta,sub formă de clauză la asigurarea de accidente, în plină "febră" agripei aviare.

În ceea ce priveşte rezultatul financiar, Euroins se aşteaptă săîncheie anul fie cu o pierdere foarte redusă, fie pe zero, iar în2011 să obţină profit.

A închis jumătate din agenţiile în franciză

Euroins a început în 2008 să dezvolte o reţea teritorială însistem de franciză, în afară de cea proprie, ajungând la 90 deunităţi anul trecut, însă jumătate din acestea au fost închise."Avem acum 49 de francize, din aproape 90, câte erau la sfârşitulanului trecut. Le-am închis în urma unui proces de reevaluare,pentru că generau foarte multe afaceri pe RCA şi mai puţin pe alteforme de asigurare, ceea ce nu a fost conform strategiei noastre pe2010", spune directorul general al Euroins.

Euroins face parte din Pool-ul de Asigurare ÎmpotrivaDezastrelor (PAID) şi şi-a propus să se numere printre primelecinci companii de pe segmentul asigurărilor obligatorii delocuinţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO