Bănci și Asigurări

Trei companii de asigurare locale noi, trei segmente de piata diferite

22.02.2007, 15:38 36

Cele trei companii de asigurare autorizate anul trecut de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Cardif, Clal Asigurari si KD Life, pentru a activa pe piata romaneasca au decis sa aleaga segmente de dezvoltare diferite.
Astfel ca francezii de la Cardif, divizia de asigurari a BNP Paribas, au decis sa se axeze exclusiv pe produse de bancassurance, in timp ce israelienii de la Clal vor sa vanda asigurari generale si de sanatate, iar slovenii de la KD Life se concentreaza pe asigurari de viata.
Chiar daca sunt pozitionati diferit pe piata, toti cei trei asiguratori au decis sa investeasca in proiecte greenfield, strategie aplicata si la nivel international de grupurile financiare din care fac parte.
Clal, unul dintre cei mai mari asiguratori din Israel, a investit pana in prezent 8 milioane de dolari (6,4 milioane de euro) pentru lansarea operatiunilor pe piata romaneasca si isi vor dezvolta activitatea prin intermediul a 41 de agentii plasate deja in resedintele de judet din toata tara.
In timp ce Clal intentioneaza sa fie cat mai accesibila clientilor romani printr-un numar mare de agentii si angajati, cei de la Cardif au abordat o alta strategie, adoptand modelul business-to-business. Francezii au ca obiectiv principal sa devina lideri pe asigurarea creditelor de consum si sa ajunga la profit in maximum trei ani de prezenta pe piata.
KD Life este singurul asigurator dintre cei trei care au intrat anul trecut pe piata, cu o experienta internationala limitata, grupul financiar KD avand propria companie de asigurari doar in tara de origine, Slovenia. Asiguratorul a decis sa profite de experienta in investitii a grupului din care face parte, specializandu-se in asigurari de viata unit-linked (asigurari cu componenta investitionala), asigurari cu un grad de profitabilitate si de risc mai ridicat. KD Life si-a propus sa subscrie in acest an prime brute in valoare de 2,4 milioane de euro si o cota de 1,5-2% din piata asigurarilor de viata unit-linked.
Piata asigurarilor din Romania a crescut anul trecut cu un ritm de 33,3%, pana la 1,6 miliarde de euro, in conditiile in care activau 41 de companii de asigurare. Activitatea asiguratorilor pe piata s-ar putea schimba substantial in acest an, in conditiile in care numarul companiilor ce activeaza pe piata a ajuns la aproape 100 in primele luni ale anului 2007, odata cu liberalizarea serviciilor financiare ca urmare a aderarii Romaniei la UE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO