Bănci și Asigurări

Un client nou, de 5 ori mai scump decat produsele noi vandute clientilor vechi

22.02.2005, 00:00 31

Pentru o banca, "atragerea unui client nou costa de 4-5 ori mai mult decat amplificarea numarului de produse vandute unui client existent", a explicat Petru Rares, directorul general al Bancii Romanesti, membra a grupului National Bank of Greece, la conferinta Bancassurance, organizata ieri de Finmedia.



In aceste conditii, este de inteles preferinta tot mai pronuntata a bancilor catre modelul "universal banking" sau "one-stop shop", in cadrul caruia institutia de credit furnizeaza toate tipurile de servicii financiare. Partenerii ideali ai bancilor, in vederea formarii de astfel de "supermarketuri financiare", sunt societatile de asigurari.



Piata asigurarilor va depasi in acest an, potrivit ultimelor estimari, pragul de un miliard de euro. Accentuarea competitiei pe aceasta piata, precum si cresterea investitiilor straine in domeniul financiar-bancar au adus si la noi in actualitate conceptul de bankassurance.



Bankassurance reprezinta un parteneriat incheiat intre o institutie de credit si o societate de asigurari, si este, in opinia lui Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), un "vehicul ideal pentru vanzarea asigurarilor de viata" mai ales a celor cu componenta investitionala (politele unit-linked).



Potrivit presedintelui UNSICAR, bancile vand mai multe produse de asigurare de tip unit-linked decat multi asiguratori de pe segmentul de viata. In ceea ce priveste produsele de asigurare non-viata, conceptul de bankassurance a fost aplicat pana acum cu mai putin succes, pe fondul unei concurente mai acerbe si a necesitatii unui management complex al produselor.



Receptivitatea institutiilor bancare la parteneriatele de acest tip este diferita in Europa. In Franta, arata Bogdan Andriescu, 50% din asigurari sunt vandute prin intermediul bancilor, in timp ce in Germania proportia este de numai 5%.



In cadrul unor astfel de parteneriate, societatea bancara urmareste fidelizarea clientelei si maximizarea castigurilor, posibila prin utilizarea optima a infrastructurii si resurselor. Societatile de asigurare au acces, prin bankassurance, la baza de date a bancii si la reteaua sa de vanzari. Ambii parteneri au deci de castigat.



Conceptul de bankassurance presupune, potrivit lui Petru Rares, si activitatea de "cross-selling" (vanzari incrucisate), in cadrul careia societatea de asigurari partenera bancii vinde produse de asigurare clientilor institutiei de credit si invers. Parteneriatele de tip bankassurance sunt "extrem de profitabile in sectorul de retail", a mai declarat Rares.



Potrivit Karinei Rosu, directorul general al brokerului de asigurari Karo Servicii de Asigurari, activitatea de bankassurance poate fi abordata de catre o institutie de credit in doua moduri: fie prin forte proprii (abordare posibila numai in cazul produselor de asigurare cu o valoare relativ mica si de complexitate redusa), fie prin apelarea la serviciile unui broker autorizat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO