Burse - Fonduri mutuale

Deschiderile de supermarketuri au susţinut revenirea afacerilor Alumil

Michail Sotiriou, preşedintele şi directorul general al Alumil Rom Industry

Alumil

Autor: Adrian Cojocar

07.03.2012, 00:06 1045

Conducerea producă­to­ru­lui de profiluri din alu­miniu Alumil Rom In­dustry (ALU), parte a grupului grecesc deţinut de industriaşul George Mylonas, spune că unul dintre obiectivele din acest an este creşterea cotei de piaţă, mizând în con­tinuare pe segmentul lan­ţurilor de retail ca principal motor de creştere, ce a susţinut avansul vânzărilor companiei şi anul trecut.

"Dinamica cea mai bună a înre­gis­trat-o segmentul construcţiilor din zona de retail, dar şi zona de rezidenţial de ca­li­tate ridicată, Alumil fiind lider detaşat în furnizarea de sisteme arhitec­tu­rale din aluminiu pentru con­strucţia de hiper şi super­marketuri, com­ple­xuri comer­ciale, ansambluri rezi­den­ţiale etc. Expan­siunea mai multor lan­ţuri de retail pe parcursul anului 2011 a fost un segment impor­tant pentru noi", spune Michail So­ti­riou, preşedintele şi directorul general al Alumil Rom Industry.

Anul trecut retailerul bel­gian Mega Image a deschis 33 de noi ma­­gazine, re­ţeaua de supermar­ke­turi Profi s-a extins cu 26 de unităţi, discounterul ger­man Lidl şi-a făcut intrarea pe piaţa ro­mâ­nească cu 22 de ma­gazine noi, în timp ce Kaufland a deschis la rândul său 12 unităţi.

Lanţurile de retail autohtone au planuri mari şi în acest an, anunţând că vor deschide în total peste 200 de noi ma­gazine faţă de cele circa 140 inau­gu­rate anul trecut.

"Semnalele pe care le avem până în pre­zent ne indică o continuare a ten­din­ţei de creştere uşoară în anul 2012. Suntem încrezători în produsele şi în stra­tegia noastră şi suntem convinşi că Alumil va ieşi mai întărită după înche­ierea acestei perioade dificile. Alumil Rom Industry beneficiază de o poziţie fa­vorabilă având posibilităţi reale de creş­tere a cotei de piaţă", a declarat Marius Ioniţă, directorul de dezvoltare al Alumil. Anul trecut producătorul de profiluri din aluminiu a înregistrat prima re­ve­nire după mai mulţi ani de scădere pu­ter­nică a afacerilor.

Astfel, vânzările Alumil au urcat în 2011 cu 9,2%, ajun­gând la 74 milioane de lei (17,5 milioane de euro). Creş­terea afacerilor a susţinut şi avan­sul profitului companiei cu 69%, la aproa­pe 3,7 milioane de lei (circa 0,9 milioane de euro).

"Piaţa tâmplăriei din aluminiu este strâns legată de piaţa construcţiilor, aceasta fiind serios afectată de climatul economic dificil din ultimii ani. După ce în 2010 piaţa a atins un nivel minim, ne aşteptam ca anul 2011 să fie unul dificil, dar cu uşoare tendinţe de revenire, aşa cum reiese şi din bugetul aprobat, unde estimam o creştere de aproximativ 4%. În final am reuşit să depăşim media sectorului", a precizat Ioniţă.

Reprezentanţii Alumil mai spun că zăpezile abundente din februarie se vor reflecta negativ asupra activităţii însă aceştia estimează că nu vor avea un im­pact semnificativ, lunile de iarnă fiind tra­diţional slabe din punctul de vedere al vânzărilor.

Compania are în derulare o inves­tiţie la Filipeşti de Pădure în valoare de 25,1 mil. lei (5,9 mil. euro), pentru care a reuşit anul trecut să atragă fonduri europene nerambursabile de 5,9 mil. lei (1,4 mil. euro).

"Proiectul prevede construirea unei hale pe terenul pe care îl deţinem în zonă, achiziţia de noi utilaje de vopsire în câmp electrostatic, achiziţia unei instalaţii de vopsire imitaţie de lemn, achi­ziţia unei noi linii de montare a profilurilor cu barieră termică şi diverse alte echipamente. Con­strucţia este estimată să înceapă în perioada imediat următoare, planul actual fiind ca în iulie 2013 fabrica să fie funcţională", mai spune Marius Ioniţă.

Pe fondul scăderii afacerilor, care s-au redus cu o treime faţă de anul 2008, şi al restruc­turărilor din sectorul de per­sonal, numărul de angajaţi ai companiei s-a redus cu circa 40%, până la circa 163 de salariaţi.

"Eficientizarea costurilor a fost un proces ce s-a derulat treptat în perioada 2008-2010, în timp ce în 2011 atât cererea, cât şi nivelul cheltuielilor s-au situat la un nivel stabil. În condiţiile în care trendul de revenire a cererii se va menţine, vom recurge la angajări pe unele poziţii, pentru a ne susţine pla­nurile de dezvoltare şi de creştere a cotei de piaţă. De asemenea, în 2013, odată cu finalizarea pro­iectului de in­vestiţii, vom crea un număr semnificativ de locuri de muncă în zona Filipeştii de Pădure", a declarat Ioniţă.

Acţiunile Alumil au câştigat 11% de la începutul anului, după ce în 2011 au pierdut 29%. Preţul actual al acţiunilor, de 1,14 lei, este de patru ori mai mic decât preţul plătit de investitori în oferta publică iniţială (IPO) din decem­brie 2006. Capi­talizarea com­pa­niei este în prezent de 8,3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO