Conducerea producătorului de profiluri din aluminiu Alumil Rom Industry (ALU), parte a grupului grecesc deţinut de industriaşul George Mylonas, spune că unul dintre obiectivele din acest an este creşterea cotei de piaţă, mizând în continuare pe segmentul lanţurilor de retail ca principal motor de creştere, ce a susţinut avansul vânzărilor companiei şi anul trecut.
Anul trecut retailerul belgian Mega Image a deschis 33 de noi magazine, reţeaua de supermarketuri Profi s-a extins cu 26 de unităţi, discounterul german Lidl şi-a făcut intrarea pe piaţa românească cu 22 de magazine noi, în timp ce Kaufland a deschis la rândul său 12 unităţi.
Lanţurile de retail autohtone au planuri mari şi în acest an, anunţând că vor deschide în total peste 200 de noi magazine faţă de cele circa 140 inaugurate anul trecut.
"Semnalele pe care le avem până în prezent ne indică o continuare a tendinţei de creştere uşoară în anul 2012. Suntem încrezători în produsele şi în strategia noastră şi suntem convinşi că Alumil va ieşi mai întărită după încheierea acestei perioade dificile. Alumil Rom Industry beneficiază de o poziţie favorabilă având posibilităţi reale de creştere a cotei de piaţă", a declarat Marius Ioniţă, directorul de dezvoltare al Alumil. Anul trecut producătorul de profiluri din aluminiu a înregistrat prima revenire după mai mulţi ani de scădere puternică a afacerilor.
Astfel, vânzările Alumil au urcat în 2011 cu 9,2%, ajungând la 74 milioane de lei (17,5 milioane de euro). Creşterea afacerilor a susţinut şi avansul profitului companiei cu 69%, la aproape 3,7 milioane de lei (circa 0,9 milioane de euro).
"Piaţa tâmplăriei din aluminiu este strâns legată de piaţa construcţiilor, aceasta fiind serios afectată de climatul economic dificil din ultimii ani. După ce în 2010 piaţa a atins un nivel minim, ne aşteptam ca anul 2011 să fie unul dificil, dar cu uşoare tendinţe de revenire, aşa cum reiese şi din bugetul aprobat, unde estimam o creştere de aproximativ 4%. În final am reuşit să depăşim media sectorului", a precizat Ioniţă.
Reprezentanţii Alumil mai spun că zăpezile abundente din februarie se vor reflecta negativ asupra activităţii însă aceştia estimează că nu vor avea un impact semnificativ, lunile de iarnă fiind tradiţional slabe din punctul de vedere al vânzărilor.
Compania are în derulare o investiţie la Filipeşti de Pădure în valoare de 25,1 mil. lei (5,9 mil. euro), pentru care a reuşit anul trecut să atragă fonduri europene nerambursabile de 5,9 mil. lei (1,4 mil. euro).
"Proiectul prevede construirea unei hale pe terenul pe care îl deţinem în zonă, achiziţia de noi utilaje de vopsire în câmp electrostatic, achiziţia unei instalaţii de vopsire imitaţie de lemn, achiziţia unei noi linii de montare a profilurilor cu barieră termică şi diverse alte echipamente. Construcţia este estimată să înceapă în perioada imediat următoare, planul actual fiind ca în iulie 2013 fabrica să fie funcţională", mai spune Marius Ioniţă.
Pe fondul scăderii afacerilor, care s-au redus cu o treime faţă de anul 2008, şi al restructurărilor din sectorul de personal, numărul de angajaţi ai companiei s-a redus cu circa 40%, până la circa 163 de salariaţi.
"Eficientizarea costurilor a fost un proces ce s-a derulat treptat în perioada 2008-2010, în timp ce în 2011 atât cererea, cât şi nivelul cheltuielilor s-au situat la un nivel stabil. În condiţiile în care trendul de revenire a cererii se va menţine, vom recurge la angajări pe unele poziţii, pentru a ne susţine planurile de dezvoltare şi de creştere a cotei de piaţă. De asemenea, în 2013, odată cu finalizarea proiectului de investiţii, vom crea un număr semnificativ de locuri de muncă în zona Filipeştii de Pădure", a declarat Ioniţă.
Acţiunile Alumil au câştigat 11% de la începutul anului, după ce în 2011 au pierdut 29%. Preţul actual al acţiunilor, de 1,14 lei, este de patru ori mai mic decât preţul plătit de investitori în oferta publică iniţială (IPO) din decembrie 2006. Capitalizarea companiei este în prezent de 8,3 mil. euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels