Burse - Fonduri mutuale

Parcarea de la Unirea, evaluata la 28 mil. euro pentru majorare

Parcarea de la Unirea, evaluata la 28 mil. euro pentru majorare

Magazinul Unirea Shopping Center a inregistrat afaceri de 10 milioane de euro si un profit net de 1,2 milioane de euro

06.11.2007, 18:09 25

Compania Unirea Shopping Center (SCDM), care detine centrul comercial cu acelasi nume din centrul Bucurestiului, va realiza o majorare de capital pentru includerea in patrimoniul companiei a parcajului suprateran din spatele magazinului.
Valoarea totala a operatiunii se ridica la 128 mil. lei (38,3 mil. euro).
In cadrul majorarii de capital, Nova Trade, actionarul majoritar al Unirea Shopping Center va aduce ca aport in natura parcajul suprateran, evaluat la 94 mil. lei (28 mil. euro), iar ceilalti actionari vor putea veni cu aporturi in numerar pentru a-si pastra participatiile. Compania va emite 1,055 milioane de actiuni noi, cu valoarea nominala de 2,5 lei, care vor fi oferite spre subscriere actionarilor la pretul de 121,43 lei.
Actionarilor le vor reveni spre subscriere 5 actiuni noi la 10 actiuni detinute. In urma acestei operatiuni, capitalul social al companiei se va majora cu 2,63 mil. lei (0,79 mil. euro), restul de 37,5 mil. euro urmand sa fie trecute la rezerve.
In prezent, pretul unei actiuni Unirea Shopping Center este de 196 de lei, capitalizarea companiei ridicandu-se la 122 mil. euro.
Compania este controlata de firma Nova Trade a omului de afaceri Dan Adamescu, care detine 65,4% din actiuni. Adamescu detine si in nume propriu circa 5% din actiunile companiei, potrivit raportului anual pe 2006. Un alt actionar semnificativ este SIF Muntenia, cu 9% din actiuni, in timp ce un pachet de aproape 11% din actiuni se afla in posesia companiei.
Parcajul suprateran de la Unirea este constituit pe noua nivele: subsol, parter si 7 etaje, subsolul si parterul fiind inchiriate ca spatii comerciale. Suprafata construita totala a parcajului este de 40.800 de metri patrati, acesta avand 1.000 de locuri de parcare.
Unirea Shopping Center a inregistrat in primul semestru un profit net de 4 mil. lei
(1,21 mil. euro), in crestere cu 21% fata de perioada similara a anului trecut. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 14,4%, la 34 mil. lei
(10,3 mil. euro). Activele totale ale companiei erau inregistrate la finele lunii iunie la valoarea contabila de 304 mil. lei (92 mil. euro).
Activitatea principala a companiei este inchirierea de spatii comerciale si depozite la cele 280 de magazine aflate in centrul comercial din Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO