Burse - Fonduri mutuale

Pariurile de creştere ale Electromagnetica: becurile LED şi microhidrocentralele

Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica: Visul nostru este să avem o capacitate instalată de 10-20 MW (în microhidrocentrale), care să dea consistenţă activităţii de trading cu energie. Foto Răzvan Lupică

Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica: Visul nostru este să avem o capacitate instalată de 10-20 MW (în microhidrocentrale), care să dea consistenţă activităţii de trading cu energie. Foto Răzvan Lupică

Autor: Carol Dan

22.09.2013, 20:10 1109

Producătorul de energie re­generabilă, sisteme de iluminat LED şi echipamente de măsurare a energiei Electromagnetica Bucureşti (ELMA)  aşteap­tă vânzări de becuri cu LED de 6 milioane de euro în acest an, duble faţă de anul trecut, şi inten­ţio­nează să crească exporturile în Italia şi Un­garia, a decla­rat directorul general al companiei, Eugen Scheuşan.

„Planurile de dezvoltare în acest sector (al sistemelor şi corpurilor de iluminat cu LED - n.r.) au vizat o dublare a cifrei de afaceri. (...) Realizările din 2013 indică o evoluţie a vânzărilor conform aşteptărilor, care va conduce la îndeplinirea targetului anual de 6 milioane de euro.“

Compania a vândut în 2011 becuri cu LED de 1,5 milioane de euro, valoare care s-a dublat anul trecut.

Compania a început anul trecut exporturile de becuri cu LED în Italia, cu livrări de 100.000 de euro, şi încearcă să intre şi pe piaţa ungară.

„Electromagnetica a început anul trecut exportul de LED-uri în Italia, către un lanţ privat de benzinării, printr-un agent. O altă piaţă pe care căutăm să ne extindem este Ungaria. În România, printre cei care au ales soluţiile de iluminare cu LED ale Electromagntica sunt Lukoil, Dedeman, Draexlmaier, Şantierul Naval Tulcea, Carrefour sau Profi“, a menţionat Scheuşan.

 

100 de milioane de becuri de înlocuit în următorii 10 ani

Compania vinde becurile cu LED pentru segmentul rezidenţial în m­a­gazine ale Dedeman şi Cora şi a investit în acest an peste 7,4 milioane de lei (1,6 milioane de euro) pentru cum­pă­rarea de echipamente tehnologice ne­ce­sare producţiei, amenajării spaţiilor pentru noile utilaje şi fabricarea sculelor.

Elementele LED sunt importate din China şi reprezintă de la 20% până la 60% din costul de producţie al produselor finite.

Potrivit lui Scheuşan, Electro­mag­netica acoperă 85-90% din vânzările de LED-uri calculate după cifra de afaceri a producătorilor români, compania neavând date referitoare la importurile pe acest segment.

Pe lângă Electromagnetica, în România mai sunt încă aproximativ 10 producători de becuri cu LED, dintre care cel mai important este Elba Timişoara, a adăugat Scheuşan.

În România sunt aproximativ 8 milioane de locuinţe, fiecare având în medie 10 becuri. Potrivit datelor companiei, piaţa românească de profil are un potenţial ridicat, în special în zona industrială.

„Sectorul rezidenţial reprezintă numai o mică parte din piaţa de iluminat. Ponderea cea mai mare a consumului de energie electrică pentru iluminat o reprezintă iluminatul comercial, industrial, stradal, de birouri şi din instituţiile publice. (...) În ansamblu, apreciem că în următorii 5-10 ani va trebui să fie înlocuite la nivel naţional circa 100 de milioane de unităţi“, potrivit datelor companiei.

 

Investeşte în microhidrocentrale

Electromagnetica mai inten­ţionează să îşi crească de la până la patru ori capacitatea de producţie a energiei instalată în micro­hi­dro­centrale, la 20 MW, prin achiziţii de unităţi.

Compania produce deja elec­tricitate în 10 microhidrocentrale pe care le-a cumpărat în 2006 de la Hidroelectrica, pentru 5,6 milioane de euro şi pe care le-a modernizat şi retehnologizat, ajungând la o putere instalată de 5,4 MW. Un megawatt de putere instalată generează până la 8.760 MWh de energie electrică într-un an de funcţionare continuă.

„Visul nostru este să avem o capacitate instalată de 10-20 MW, care să dea consistenţă activităţii de trading cu energie. Ne uităm la microhi­drocentralele pe care vrea să le vândă Hidroelectrica. Avem deja discuţii cu o bancă dispusă să ne finanţeze“, a declarat Scheuşan.

La sfârşitul lunii august compania a anunţat că vrea să investească până la 10 mil. euro în achiziţia sau dezvoltarea de microhidrocentrale. Hidroelectrica a vândut în luna iulie 14 micro­hidrocentrale din cele 160 din portofoliu, pentru 10,6 mil. euro, iar în septembrie va scoate la vânzare alte unităţi.

Printre activităţile Electro­ma­g­netica se mai numără furnizarea de electricitate, producţia de subansambluri pentru fabricaţia de automobile, echipamente de siguranţă a traficului feroviar şi injecţia de mase plastice. Totodată, compania deţine în Bucureşti spaţii de birouri, depozite şi servicii cu o suprafaţă totală de peste 33.000 de metri pătraţi.

Electromagnetica are 620 de angajaţi, cu 11% mai mulţi faţă de anul trecut. Afacerile companiei au scăzut în primele şase luni ale anului curent cu 7,3%, la 198 mil. lei (45 mil. euro), în timp ce profitul net a crescut cu 27%, la 11,6 mil. lei.

Principalii acţionari ai companiei sunt Asociaţia Salariaţilor, cu 30% din acţiuni, şi SIF Oltenia, cu o participaţie de 22,1%. Compania are o capitalizare de 143 milioane de lei (32 milioane de euro).

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește și
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO