Business Construct

Bulgarii de la KAI Ceramics investesc 6 mil. euro pentru a acoperi cererea de pe piaţa locală

Bulgarii de la KAI Ceramics investesc 6 mil. euro pentru a acoperi cererea de pe piaţa locală

Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics

05.08.2010, 23:04 234

Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, deţinut defondul de investiţii american Advent International, a decis înprimăvara acestui an să investească 6 mil. euro în majorareaproducţiei cu 10%, după ce vânzările către piaţa românească auajuns la 25% din totalul grupului în primul semestru. KAI deţinedouă unităţi de producţie în Bulgaria, situate la circa 140 km deBucureşti, cu o capacitate de producţie de 18 milioane mp, care vaajunge la 20 de milioane mp în primăvara lui 2011.

"Vânzările din România generează deja circa 25% din veniturilegrupului KAI şi din acest motiv s-a luat decizia de majorare aunităţilor de producţie. Dezvoltarea diviziei din România a fostpeste aşteptări şi pentru a putea atinge ţinta de a avea un sfertdin piaţa locală până în 2012 a trebuit să majorăm producţia cuîncă două milioane de metri pătraţi", a declarat Cătălin Rotaru,country manager al KAI Ceramics.

Compania şi-a revizuit în creştere estimările pentru anul acestaprivind cifra de afaceri, luând în calcul vânzările din primeleşase luni, şi se aşteaptă la o majorare a businessului cu 70% faţăde 2009, până la 13,5 mil. euro. În luna ianuarie compania anunţacă vrea o creştere de 50%.

"Majorarea vânzărilor din primele şase luni s-a datoratextinderii pe segmentul de bricolaj, unde suntem prezenţi în treilanţuri, precum şi consolidării distribuitorilor care au intrat pepiaţă cu produse noi la începutul anului", explică Rotaru. KAICeramics a intrat pe piaţa locală în primăvara anului trecut şidistribuia 20 de game de produse, iar acum a ajuns la 50. Bulgariiau realizat anul trecut venituri de

8 mil. euro pe piaţa locală, din care subsidiara KAI Ceramics agenerat 2,7 milioane de euro, restul fiind vânzări directe dinBulgaria.

Finisarea apartamentelor a majoratvânzările

Rotaru susţine că vânzările de gresie şi faianţă au fostimpulsionate în primele şase luni de faptul că dezvoltatoriiimobiliari au decis să finiseze apartamentele pe care le-auconstruit în anii trecuţi, pentru că locuinţele "la roşu" nu se maivând.

"Proiectele care erau blocate au fost reluate, pentru căinvestitorii şi-au dat seama că nu mai cumpără nimeni apartamenteledacă nu sunt finisate. În plus, pe timp de criză oamenii vor să sesimtă bine când cumpără ceva şi aleg de cele mai multe ori produsenoi", afirmă Rotaru. Compania a investit de la intrarea pe piaţalocală circa 500.000 de euro în promovarea produselor.

Rotaru consideră că piaţa de plăci ceramice nu va scădea anulacesta cu mai mult de 5-10%, faţă de nivelul de 150 mil. euroînregistrat în 2009. "Luând în calcul situaţia importurilor dinprimele luni ale anului, consider că piaţa va scădea doar cu 5-10%în valoare, pentru că de obicei semestrul doi este mai dinamicdecât primul, pentru că în toamnă se termină casele începute înprimăvară", spune managerul KAI.

Cele mai mari vânzări, în Anglia

Kai comercializează plăci ceramice la nivel naţional prinreţeaua de distribuitori locali, printre care Delta Distribution,Tiger Amira Oradea şi PremierCom Slobozia, dar şi prin reţeaua deretaileri Baumax, Praktiker şi Bricostore.

Grupul KAI, care a înregistrat o cifră de afaceri de 50 mil.euro în 2008, exportă circa 50% din producţie, cea mai mare piaţăde desfacere fiind Anglia, însă pe termen mediu KAI vrea ca Româniasă aibă o poziţie puternică în business, pentru că în Anglia nu maieste loc de creştere, fiind o piaţă matură. Bulgarii au investitcirca 40 mil. euro în ultimii ani în majorarea capacităţilor deproducţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO