Business Construct

Profiluri PVC: Strategia nr.1: investitii in marketing

Profiluri PVC: Strategia nr.1: investitii in marketing
29.07.2009, 15:26 167
Gealan Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profiluri din PVC, considera ca dezvoltarea din ultimii ani a industriei de termopan (asa cum sunt cunoscute geamurile termoizolante) au transformat ferestrele PVC intr-un finisaj aproape obligatoriu pentru cei care isi renoveaza locuintele sau isi construiesc o casa noua, fata de perioada din urma cu 2-3 ani, cand termopanele erau mai putin accesibile.
„Ferestrele din PVC cu geam termoizolator sunt acum mai degraba un standard decat o aspiratie, iar acei clienti care nu si-au instalat inca astfel de ferestre vor continua sa constituie o sursa importanta de comenzi pentru partenerii nostri", spune Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan.
Compania a inceput anul acesta o campanie de promovare a produselor, pentru a creste vizibilitatea companiei, in conditiile in care competitia a crescut, fiecare jucator luptandu-se pentru o „felie" mai mica fata de ce au impartit in ultimii doi ani. „In prezent derulam o campanie de sustinere a vanzarilor. Campania se afla abia la inceput, de aceea este prematur sa estimam rezultatele finale. Ceea ce pot spune este ca investitiile in comunicare si marketing sunt importante pentru noi, deoarece pe o piata cu o valoare in scadere cum este piata profilurilor din PVC anul acesta, competitia intre principalii jucatori se acutizeaza, iar vizibilitatea devine din ce in ce mai importanta", explica Vlaicu.
 
Caderea din SEM. I. Consumul de ferestre si usi din PVC a scazut cu circa 40-50% in primul semestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, toate companiile care activeaza in acest sector fiind nevoite sa reduca preturile si sa se confrunte cu intarzieri de plati si cu reduceri de personal.
De altfel, tendinta de scadere a consumului de ferestre PVC s-a resimtit inca din 2008, cand piata a inregistrat un recul de 25-30%, ajungand la 700-750 de milioane de euro.
„Valoarea pietei a scazut semnificativ in primul trimestru al anului, ceea ce a condus la o acutizare a competitiei. Scaderea pietei s-a manifestat relativ uniform pentru majoritatea competitorilor de pe piata, care s-au concentrat pe eficientizarea activitatilor, fapt reflectat si de reducerea pretului", afirma reprezentantul Gealan.
Preturile au scazut in medie cu circa 10-20% si variaza intre 70 si 150 de euro pe metrul patrat.
Gealan estimeaza pentru anul acesta mentinerea cifrei de afaceri la nivelul inregistrat in 2008, de circa 71 milioane de euro, in ciuda scaderii pietei. Cu toate acestea, compania nu va face restructurari, avand in prezent circa 150 de angajati.
Chiar daca per ansamblu consumul de termopane a scazut puternic in primele sase luni, a crescut cererea de profiluri PVC din gama premium cu peste cinci camere sau cele cu imitatie din lemn. „Am observat o crestere a cererii de profiluri cu mai mult de cinci camere si a profilurilor din gama decor lemn, ceea ce inseamna ca preferintele cumparatorilor se indreapta tot mai mult spre produsele premium, care ofera avantaje suplimentare de confort termic si design", spune Vlaicu. El considera ca piata profilurilor din PVC este un sector de activitate cu sezonalitate accentuata si de obicei al doilea semestru al anului este mai reprezentiv din punct de vedere al activitatii.
 
Investitii amanate. Gealan a decis anul acesta sa amane investitiile in construirea unei noi unitati de productie in judetul Giurgiu si a inghetat procesul de vanzare a terenului de 2,5 hectare pe care se afla in prezent fabrica din Bucuresti. Valoarea investitiei se ridica la circa 10 milioane de euro si urma sa dubleze capacitatea de productie actuala a companiei.
Gealan Romania detine un centru de productie in Capitala si opereaza mai multe depozite, dintre care doua la Bucuresti, restul fiind localizate la Constanta, Bacau, Cluj, Timisoara si Craiova.
„Influenta crizei este resimtita de majoritatea industriilor, de aceea politica investitionala este caracterizata de prudenta. Si Gelan Romania a trecut in stand-by planul de extindere a capacitatii de productie de la Bucuresti si planul de vanzare a terenului pe care se afla in prezent fabrica", explica Vlaicu.
Compania a lansat de la inceputul anului trei produse noi - Gealan Reflect (un profil de fereastra special conceput pentru a reduce cu pana la 99,9% efectele nocive ale campurilor electromagnetice ale antenelor de telecomunicatii), profilurile cu sapte camere (care au o izolare termica si fonica mai ridicata, contribuind la reducerea costurilor de incalzire si la diminuarea emisiilor de CO2) si Gecco 4 (un sistem automat de ventilatie cu filtru de polen si de praf).
„Accentuarea competitiei si scaderea valorica a pietei sunt principalele provocari pe care le percepem atat direct, cat si prin intermediul partenerilor nostri. Investitiile noastre din aceasta perioada se concentreaza pe consolidarea suportului acordat partenerilor in zona activitatilor de marketing si pe imbunatatirea seriei de produse deja existente pe piata", sustine Vlaicu.
Pentru a impulsiona activitatea celor 450 de firme partenere, care produc ferestre PVC marca Gealan, compania a introdus un sistemul de vanzari online store.gealan.ro, care permite lansarea de comenzi noi de materiale, accesarea informatiilor cu privire la profilurile din PVC si la accesorii, vizualizarea comenzilor curente si verificarea stadiului acestora, precum si verificarea online a situatiei financiare.
Cea mai mare pondere a profilurilor Gealan se indreapta spre sectorul rezidential, urmat de cel industrial, unde trebuie sa sustina suprafete vitrate mai mari. Insa in prezent sectorul industrial se confrunta cu o scadere a numarului de proiecte, care asigurau de obicei un volum ridicat de comenzi.
„Din pacate, proiectele de acest tip sunt relativ putine pe piata, motivele principale fiind lipsa finantarii si reticenta existenta in a demara investitii noi, de mare amploare", explica Vlaicu.
Gealan Romania, care detine o cota de piata de 30% pe segmentul profilurilor din PVC de baza si a fost infiintata in 1997 ca filiala a grupului german Gealan Fenster Systeme, iar activitatea de productie a fost pornita in 1999. Subsidiara locala mai livreaza profiluri si catre pietele din Bulgaria, R. Moldova si Germania.

Printre companiile cele mai importante care activeaza pe piata romaneasca a tamplariei din PVC se numara Gealan, Rehau, Veka sau grupul Profine, distribuitorul profilurilor Trocal, Kommerling si KBE. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO