Reabilitarea Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară, se află în blocaj de mai bine de doi ani, în contextul în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a organizat o nouă licitaţie pentru repararea şoselei întrucât nu a reziliat contractul pentru acest proiect încheiat cu Romstrade, constructor aflat în prezent în insolvenţă, deşi lucrările au fost întrerupte de mai bine de doi ani.
„CNADNR a demarat procedura de reziliere a contractului de execuţie lucrări încheiat cu firma Romstrade, în prezent fiind deschisă o acţiune prealabilă la Tribunalul Municipiului Bucureşti pentru rezilierea judiciară a acestui contract. După finalizarea procedurilor de reziliere se va putea demara procedura de achiziţie publică pentru atribuirea unui nou contract de execuţie pentru lucrările rămase de executat“, potrivit unui răspuns transmis către ZF de compania de drumuri. În timp ce CNADNR susţine că a deschis o acţiune de reziliere judiciară a acestui contract pentru a putea organiza o nouă licitaţie pentru finalizarea lucrărilor, administratorul judiciar al Romstrade afirmă că nu a primit nicio citaţie de la tribunal cu privire la rezilierea contractului, dar şi că lucrările nu au continuat din cauza CNADNR, care nu a obţinut autorizaţia de mediu pentru acest proiect.
„Cei de la CNADNR nu au obţinut autorizaţia de mediu, fără de care nu se pot continua lucrările. Dacă se obţine această autorizaţie de mediu, se poate discuta despre găsirea unei soluţii de continuare a lucrărilor, fie cu Romstrade, fie cu alt subcontractor. Nu am primit nicio citaţie de la tribunal privind deschiderea vreunei acţiuni de reziliere a acestui contract. CNADNR nu a dat nici măcar ordin de conservare a lucrărilor pe timp de iarnă“, a declarat Arin Stănescu, asociat coordonator al SMDA Insolvency, administratorul judiciar al Romstrade.