Business Construct

Tamplarie: Cum sa livrezi ferestre la 20.000 de persoane

Tamplarie: Cum sa livrezi ferestre la 20.000 de persoane

Far Est va ajunge anul viitor la o productie de 600 de ferestre pe zi

20.12.2007, 15:47 173

Far Est are in derulare in prezent investitii de 3,5 mil. euro pentru majorarea productiei de ferestre din PVC pana la 550-600 de ferestre pe schimb si pentru relocarea productiei de geam termoizolant.
"Anul trecut am finalizat o investitie de 1,5 milioane de euro in dublarea capacitatii de productie, pana la 250 de ferestre pe zi. Pana la jumatatea acestui anul vom mai investi 700.000 de euro, care ne vor permite sa ajungem la o productie de 550-600 de ferestre pe schimb", a declarat Cristian Zamfir, managing partner al grupului Far Est, care detine 50% din actiunile grupului. In plus, compania Euroglass, parte a grupului Far Est, va reloca productia de geam termoizolant, costurile pentru aceasta operatiune urmand sa ajunga la un milion de euro.
Compania detine 10.000 de metri patrati de hale de productie si de logistica in localitatea Domnesti din vestul Capitalei, intinse pe o suprafata de 22.500 de metri patrati.
Strategia Far Est este de a livra ferestre din PVC doar catre clienti persoane fizice, ajungand in prezent sa detina circa 20.000 de clienti. "Compania este orientata in prezent numai catre clienti persoane fizice. Avem peste 20.000 de clienti pentru care livram anual ferestre din PVC, dintre care 30% cumpara doar o fereastra si vom merge in continuare pe aceeasi strategie", explica Zamfir. Pentru a putea raspunde rapid la cerintele clientilor, Far Est are sase persoane angajate sa asigure service-ul permanent.
Grupul Far Est a ajuns la sfarsitul anului 2007 la o cifra de afaceri de 15,5 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent, pe fondul cresterii investitiilor in reabilitari termice. Investitiile necesare in reabilitarea termica a blocurilor din Bucuresti vor ajunge in urmatorii ani la circa un miliard de euro, avand in vedere ca sunt circa 250.000 de locuinte care au nevoie de lucrari de interventie.


De la electrocasnice la ferestre din PVC
"Am inceput afacerea Far Est in 1991 cu partenerul meu, Valentin Bazavan, cand aveam o retea de magazine electronice, similare cu cele ale Altex sau Flanco. Insa, in 2001 ne-am reprofilat si am inceput afacerea cu tamplarie PVC, iar ulterior ne-am extins cu productie de mobilier la comanda, productie de geam termoizolant si distributie de usi", precizeaza reprezentantul Far Est. Ulterior, grupul a renuntat la productia de mobila, pe care a inlocuit-o cu distributia de usi glisante.
In prezent, Far Est detine 24 de magazine, cu o suprafata medie de circa 80 de metri patrati, dintre care 16 sunt in Bucuresti si restul in orase din provincie. "In 2008 vom lansa un nou concept de magazine, pe care inca nu l-am definitivat, si vom deschide circa 40-50 de magazine de acest gen. In plus, vom continua sa ne extindem reteaua actuala cu inca 25 de magazine anul viitor, in orasele din sudul tarii", spune Zamfir. Grupul are in prezent circa 330 de angajati, dintre care circa 150 de persoane sunt implicate in productia si vanzarea de ferestre din PVC. Grupul Far Est este format din companiile Far Est Import Export (producator de ferestre din PVC), Far Est Metal (distribuitor de usi metalice), Far Est Construct (distribuitor de usi marca Porta Doors) si Euroglass Distribution (producator de geam termoizolant marca Guardian).


Piata de 1,1 mld. euro in 2008
Piata romaneasca de tamplarie va creste in 2008 pana la 1,1 mld. euro, cu un plus de 10-15% fata de anul trecut, datorita cresterii pietei rezidentiale si reabilitarilor termice. In prezent, circa 70-75% din totalul vanzarilor de tamplarie din Romania sunt reprezentate de piata tamplariei din PVC, diferenta fiind acoperita de cea din aluminiu - circa 20% si lemn. Doar valoarea pietei de tamplarie din PVC - care reuneste profilele, geamul si accesoriile -, va ajunge anul acesta la circa 850 milioane de euro, in crestere cu 20% fata anul trecut, potrivit datelor din piata. Din suma totala de 850 milioane de euro, profilele din PVC vor acoperi in 2008 circa 300 de milioane de euro.
Preturile tamplariei din PVC nu vor suferi modificari semnificative anul viitor, in ciuda majorarii pretului petrolului - folosit ca materie prima -, datorita competitiei puternice de la nivel local.
In Romania exista peste 40 de marci de profile din PVC, cu 3-6 camere (spatiile de aer realizate in interiorul unui profil, care asigura transfer termic si izolare fonica). Ponderea cea mai importanta din totalul vanzarilor este reprezentata de profilele cu trei camere, datorita preturilor mai reduse, insa cererea de produse cu mai multe camere este in crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO