Business Hi-Tech

AdEvolution anunta un rulaj de 2 mil. euro in sase luni

AdEvolution anunta un rulaj de 2 mil. euro in sase luni

Val Voicu: Piata locala de publicitate online ar putea ajunge in acest an la circa 8 mil. euro

27.06.2007, 17:24 48

Agentia de publicitate online AdEvolution a rulat in primele sase luni ale acestui an 1.155 de campanii online pe cele 124 de situri ale retelei sale, in valoare de peste 2 milioane euro.
Pentru intreg acest an, AdEvolution si-a propus venituri de 4,5 - 5 milioane euro, a declarat pentru ZF Val Voicu, fondator si manager general al agentiei.
El spune ca cele mai multe companii care au achizitionat spatii publicitare in reteaua AdEvolution sunt din domeniul IT&C, secondate de domeniul FMCG-urilor (bunuri de larg consum).
"Sectorul IT a fost principalul consumator, urmat de cel al bunurilor de larg consum, care vine puternic din urma. Aceasta s-ar putea datora faptului ca internetul ,in sine, a devenit un bun de larg consum", a precizat Voicu.
El este de parere ca piata locala de publicitate online ar putea ajunge in acest an la circa 8 mil. euro, dupa ce anul trecut s-a situat la circa 5 mil. euro. Cresterea pietei locale de publicitate online se datoreaza, in acceptia lui Voicu, scaderii audientei TV precum si migratiei cititorilor de la publicatiile tiparite la versiuni online.
"In prezent audienta de la tv se muta pe Internet, iar urmatorul pas este relocarea audientei in televiziunea online. In cativa ani televiziunea online va cunoaste o crestere importanta, bugetele investite aici urmand sa fie comparabile cu cele din televiziunea traditionala", a declarat Voicu.
Valoarea totala a bugetelor alocate publicitatii online este asteptata sa egaleze anul viitor valoarea investitiilor in publicitatea radio.
AdEvolution vinde publicitate pe situri precum anunturi.ro, gsp.ro, antena3.ro, adevarulonline.ro, eva.ro sau mtv.ro. Pentru perioada urmatoare, Voicu se asteapta la o crestere a numarului siturilor de recrutare, in special ca urmare a recentelor deal-uri semnate de eJobs si BestJobs, doua dintre cele mai importante situri de specialitate de pe piata locala.
In plus, odata cu selectarea companiei germane Spring GmbH pentru masurarea audientei siturilor din Romania, oficialul AdEvolution se asteapta ca tot mai multe situri sa renunte la serviciile de monitorizare oferite de trafic.ro (Netbridge).
Anterior, oficialii Netbridge au declarat ca nu se asteapta la un val de retrageri al site-urilor din trafic.ro ca urmare a lansarii noului sistem de monitorizare.
Ca urmare a implementarii propriu-zise a sistemului, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) va deveni furnizor atat al indicatorilor de performanta pentru presa scrisa, cat si pentru internet. Primele studii realizate de Spring si BRAT cu privire la audienta pe internet sunt asteptate sa fie disponibile cel mai tarziu in toamna acestui an.
In ceea ce priveste patrunderea Google pe piata locala de publicitate online, Voicu sustine ca 99% din clientii locali ai gigantului sunt companii mici si mijlocii care au nevoie doar de o pozitionare corecta, si nu de o campanie de branding.
"Este de asteptat ca Google sa isi mareasca veniturile din publicitatea online in urmatoarele sase luni, insa bugetele alocate campaniilor clasice de publicitate online nu vor fi afectate", a conchis oficialul AdEvolution.
AdEvolution concureaza pe piata locala cu Arbomedia, MediaPro Interactive, Neogen si Boom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO