Business Hi-Tech

Adobe cumpara Macromedia pentru 3,4 mld. dolari

19.04.2005, 20:35 18

Producatorul de software pentru managementul documentelor Adobe Systems a anuntat ca a ajuns la un acord de preluare a principalului sau rival Macromedia, producatorul popularului standard multimedia Flash, pentru 3,4 mld. $ (2,65 mld. euro).

Tranzactia va avea loc in actiuni, iar scopul achizitiei este extinderea activitatii Adobe in domeniul aplicatiilor software online. Adobe, cunoscuta pentru pachetul de programe Acrobat, a mentionat ca intelegerea va oferi firmei posibilitatea sa ofere clientilor o gama mai larga de aplicatii, inclusiv audio si video.

Conform acordului, actionarii Macromedia vor primi 0,69 actiuni ale Adobe pentru fiecare titlu detinut in prezent. Astfel, ei vor incasa de fapt in medie 41,86 $ pe actiune, calculand la pretul titlurilor Adobe pe Nasdaq, de 60,66 $. Pretul acordat pentru fiecare actiune Macromedia este cu 25% mai ridicat fata de cotatia titlurilor companiei pe Nasdaq, respectiv 33,45 $.

Echipa de management de la Adobe ramane pe loc, in frunte cu directorul executiv al companiei, Bruce Chizen, iar seful Macromedia, Stephen Elop, devine in urma acestei tranzactii presedinte insarcinat cu operatiunile globale (COO).

Adobe a mai apreciat ca profitul si veniturile pentru al doilea trimestru se vor situa la nivelul maxim estimat. Pentru primul trimestru al 2005, Adobe a anuntat incasari totale de 473 mil. $ (369,5 mil. euro), cu 50 mil. $ peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut si peste cele mai optimiste previziuni ale analistilor. Macromedia a avut pe trimestrul trei al anului fiscal, incheiat la 31 decembrie, incasari de 108,6 mil. $ (83,5 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO