Business Hi-Tech

Altex a ajuns la 37% din piata de PC-uri in trimestrul II

29.08.2006, 20:27 23

Fabrica de PC-uri Complet Electro Serv (CES), detinuta de Altex, a reusit sa domine in mod categoric piata valorica de PC din trimestrul doi, dupa ce in primul trimestru nu se afla in top 5 vanzatori de PC-uri, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei IDC. Astfel, CES, care asambleaza PC-uri, a avut o cota valorica de piata de 37,4%, fiind urmat de Dell cu o cota valorica de 7,7%.
Unele surse din piata explica cresterea CES si prin faptul ca la sfarsitul lunii martie compania a investit 1,4 milioane de euro intr-o linie automata de fabricatie a computerelor.
Piata locala de PC-uri din trimestru doi a scazut cu 2,6%, dar a crescut ca valoare cu 46,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform IDC.
"In mod clar se vede cresterea puterii de cumparare a romanilor care au inceput sa se indrepte catre produse mai scumpe si mai sofisticate", a declarat pentru Ziarul Financiar Valentin Negoita presedintele asociatiei IT APDETIC.
Companiile CES si Dell au fost urmate de Fujitsu Siemens (7,2%), Hewlett-Packard (7,1%), Flamingo Computers (6,6%) si alte companii cu 34%.
Practic in trimestrul doi s-au vandut 124.000 de calculatoare (desktop-uri, laptop-uri si servere) si in total pentru primele sase luni ale anului 279.000 de calculatoare. Oficialii companiei IDC nu au dorit sa dezvaluie informatii privind valoarea pietei pentru cel de-al doilea trimestru.
Totusi, din punct de vedere al numarului de unitati vandute, CES se afla pe locul doi cu o cota de piata de 11%, dupa Flamingo Computers care a detinut in trimestrul doi o cota de 12%. Astfel, Altex a vandut sub brandul Davio circa 12.000 de calculatoare. Reprezentantii Altex nu au putut fi contactati pentru comentarii.
Pe locul trei s-a clasat K-Tech, detintatorul lantului de magazine Ultra-Pro (9,9%), urmat de Dell (7,6%), Fujitsu Siemens (7,5%) si alti asamblatori (51,9%). Din cele 124.000 de PC-uri vandute in trimestrul doi, 79,8% au fost desktop-uri (calculatoare fixe de birou), 18,6% laptopuri si 1,7% servere.
Tot in trimestrul doi, jumatate din PC-uri pe piata locala au fost vandute catre segmetul SOHO (utilizatori casnici), iar alte 37% catre companii mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO