Business Hi-Tech

Asesoft Distribution se duce spre 100 mil. $

Asesoft Distribution se duce spre 100 mil. $

Iulian Stanciu, director general Asesoft Distribution: In 2006 cresterea a venit de la micii retaileri si din proiecte

08.03.2007, 20:52 25

Compania romaneasca distribuitoare de hardware Asesoft Distribution, detinuta in proportii egale de oamenii de afaceri Iulian Stanciu si Ghita Sebastian, si-a bugetat pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de peste 30%, la 95 mil. dolari (circa 72 mil. euro). Anul trecut compania a raportat o cifra de afaceri de 72,2 mil. dolari (57,5 mil. euro), in crestere cu 51% fata de 2005. Asesoft Distribution face parte din grupul Asesoft cu activitati in zona audio-video, soft, web, telecomunicatii si automatizari, cu o cifra de afaceri de 100 mil. dolari in 2006.
"Estimam o crestere spectaculoasa a pietei in acest an datorita cresterii retailului si proiectelor de infrastructura, crestere ce ar putea atinge 25%, acesta fiind ritmul minim pentru noi de la care pornim. Apoi dorim o consolidare a relatiei cu partenerii actuali, companii din canalul de distributie IT, pe care vrem sa ii ajutam sa-si creasca cota de piata in zonele in care activeaza si sa crestem impreuna cu ei", a declarat pentru ZF Iulian Stanciu, director general al Asesoft Distribution.
Compania a anuntat ieri semnarea unui parteneriat cu compania Microsoft, pentru distributia pe piata locala a produselor hardware ale gigantului IT, din care Asesoft estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 2 mil. dolari (1,5 mil. euro).
"Este unul dintre numele mari pe care le adaugam in acest an si primul dintr-o serie de talie similara pe care le avem de dezvoltat in perioada urmatoare. Ne-am fixat ca tinta pentru anul 2007 o cifra de afaceri de 2 milioane de dolari din produsele hardware Microsoft, iar pentru 2008 o crestere de minimum 50%.
Semnarea parteneriatului cu Microsoft inseamna pentru noi o recunoastere a maturitatii la care a ajuns afacerea, iar cifra de 3 milioane de dolari realizata cu Microsoft in 2006 pentru toate produsele reprezinta o baza foarte buna de la care putem creste", a spus Iulian Stanciu.
In ce priveste evolutiile inregistrate pe piata locala IT in 2006, seful Asesoft Distribution spune ca avansul inregistrat de cifra de afaceri a companiei a fost generat in principal de retailerii mici si de implicarea in diferite proiecte.
"In 2006, estimarile noastre arata ca retailul mare de IT a stagnat, iar cresterea a venit de la micii retaileri si de la partea de proiecte care au mers bine. In 2007 estimam o crestere a retailului in ansamblu, dar si a proiectelor datorata investitiilor absolut necesare in infrastructura. Datorita cresterilor mari pe care le-am avut in ultimii ani, principalul obiectiv in 2007 a devenit consolidarea. Dorim eficientizarea tuturor proceselor, in special cel logistic", afirma Stanciu.
El admite ca marjele de profit din businessul de distributie sunt mici si se afla pe o tendinta descrescatoare, dar spune ca volumele mari pot aduce marje bune de profit, fara a oferi insa detalii despre situatia Asesoft.
"Marjele de profit din distributie nu sunt mari, dar se ajunge la un profit bun facand un rulaj mare. Mai exista si nise unde marjele de profit sunt mai mari decat media, insa tendinta generala este de scadere. Avantajul afacerii de distributie este stabilitatea si predictibilitatea unor rezultate.
Serviciile sunt totusi acoperite de alte companii din grupul nostru, Asesoft Services, 2K Telecom, Asesoft Smart sau Asesoft Net, fiecare dintre ele activand pe segmente specifice", declara directorul general al Asesoft Distribution.
Iulian Stanciu afirma ca grupul a primit mai multe oferte de parteneriat sau de vanzare, insa acestea au fost respinse din start.
"Datorita rezultatelor bune din ultimii ani si datorita unei foarte bune sustineri pe care am primit-o de la bancile partenere - Citibank, ABN Amro si BRD - nu am considerat necesara o vanzare a companiei sau o listare la bursa pentru dezvoltarea afacerii. Au existat diverse propuneri de asociere sau vanzare, dar pana acum nu ne-au interesat si nu am detaliat", declara el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO