Business Hi-Tech

Autoritatile americane investigheaza piata de publicitate online

04.08.2008, 18:08 10

Autoritatile americane au deschis o investigatie privind problemele de intimitate pe care le implica reclamele online care sunt adresate doar unor grupuri distincte de utilizatori, scrie presa internationala. Astfel, autoritatile au solicitat AT&T, Google si altor 31 de companii date privind modul in care sunt identificati utilizatorii care pot fi interesati de anumite produse si servicii si daca utilizatorii sunt informati despre modalitatea prin care sunt obtinute aceste informatii. Oficiali americani vor sa afle, printre altele, daca activitatea utilizatorilor pe internet este monitorizata strict de furnizorii de servicii internet, pentru a afla astfel daca ei cauta anumite tipuri de produse si servicii si pentru a utiliza ulterior aceste date pentru a le prezenta reclame personalizate. Ingrijorarile autoritatilor au fost alimentate de lupta dintre Google, Microsoft si Yahoo! pentru o cota mai mare din piata de publicitate online. Google a achizitionat in decursul acestui an, DoubleClick contra sumei de 3,24 mld. dolari cu scopul de a-si majora vanzarile de reclame online cu poze si filme. De asemenea, Microsoft intentioneaza sa aloce cel putin 1,2 mld. de dolari anual pentru a concura cu Google.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO