Business Hi-Tech

BCR, K Tech - Ultra Pro si Softwin testeaza piata livrarilor de PC-uri pentru elevi

06.06.2006, 00:00 18

Incercand sa atraga o cota cat mai mare dintr-o piata a PC-urilor, grupul K Tech - Ultra Pro a lansat, alaturi de BCR si Intuitext - divizia de soft educational a Softwin -, un program proiectat sa creasca vanzarile de calculatoare in randul elevilor.

K Tech - Ultra Pro se afla intr-o competitie dura cu celelalte branduri locale (Flamingo, Complet Electro Serv - Altex si Depozitul de calculatoare), astfel ca promotia denumita "Plateste-ti calculatorul din alocatia ta de elev", un pachet de servicii si produse construit alaturi de partenerii BCR si Softwin, are inclusiv scopul de a creste notorietatea brandului Ultra Pro inaintea lansarii noii editii a programului guvernamental Euro 200 prin care 25.000 de tineri beneficiaza de un cupon de 200 de euro pentru achizitionarea unui calculator.

In timpul campaniei, elevii vor putea achizitiona sistemul "Ultra Select", cu un pret final de 857,14 RON (240 euro). Achizitia se poate face insa doar prin detinerea unui card emis de partenerul campaniei, BCR, si care va fi obtinut de parinti. Creditul prin cardul co-branded BCR - Ultra Pro are o dobanda de 21% pe an, iar DAE (dobanda anuala efectiva) este de 25,45%. Valoarea minima a ratei de achizitie este mai mica decat alocatia lunara a unui elev (23 RON), daca ratele pentru sistemul promovat sunt calculate pentru un credit pe 60 de luni.

"Fondurile investite in promovarea programului implica afisarea de bannere pe site-urile de profil (educational), afise in magazinele Ultra PRO Computers si in scoli, direct mailing catre scoli, distributia de flyere", a explicat pentru ZF Catalin Butolo, director de marketing la K Tech - Ultra Pro.

In cadrul programului vor participa 1.500 de scoli. Cu talonul primit in scoala, elevii vor primi doua CD-uri Intuitext cu lectii interactive de geografie si biologie, o ocazie pentru Softwin de a-si populariza produsele in fata elevilor si profesorilor. "Pe termen mediu si lung vrem sa crestem piata de software educational prin astfel de programe", a precizat pentru ZF Sorin Guleac, brand manager la Intuitext. "Piata fiind inca la inceput, nu creste implicit si tocmai de aceea trebuie sa o crestem prin educarea consumatorilor", a mai spus el.

"Continuarea acestui program depinde de rezultatele pe care le vom obtine in perioada 1-30 iunie", a declarat Butolo, care a adaugat ca se asteapta la o crestere importanta a vanzarilor pentru aceasta perioada prin prisma pregatirii programului Euro 200.

Sistemul "Ultra Select" va avea instalat sistemul de operare Linux si nu are inclus in pret si un monitor sau mouse, tastatura etc. "Oferta consta in unitate centrala, tocmai pentru a oferi libertate in alegerea modelului de monitor si a perifericelor", a spus Butolo.

Numarul total de PC-uri (calculatoare de birou, mobile si servere) vandut anul trecut pe piata romaneasca a crescut cu 38,5% fata de 2004, pana la aproximativ 500.000 de unitati, potrivit companiei de cercetare IDC. Flamingo Computers a vandut cel mai mare numar de PC-uri de pe piata locala (11,6% din numarul total de unitati), compania fiind urmata la mica distanta de HP cu o cota de 11,3% si K-Tech (Ultra Pro) cu 10,9% din numarul total de unitati vandute. Aproximativ 37,7% din PC-urile livrate anul trecut au fost cumparate de persoane fizice sau mici intreprinzatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO