Business Hi-Tech

BenQ: Acum, cine are bani îşi schimbă monitorul, nu calculatorul

BenQ: Acum, cine are bani îşi schimbă monitorul, nu calculatorul

Autor: Magraon Andreea

29.09.2010, 23:52 34

BenQ România, reprezentanţa locală a producătorului taiwanez deechipamente IT şi electronice, va avea într-un scenariu optimist ocreştere a afacerilor cu 40% în acest an, dar nu va reuşi să atingănici în aceste condiţii valoarea afacerilor din 2008, de 12,8 mil.de euro.

"Până acum avem un volum al afacerilor asemănător celui de anultrecut. Totul depinde de al patrulea trimestru, în care tot ce vomvinde va reprezenta un plus al afacerilor. Putem estima căafacerile vor creşte cu 40% comparativ cu anul trecut", a declaratMike Borze, managing director al BenQ pentru Europa Centrală şi deEst. El a declarat că ţinta companiei este de a atinge anul viitorafaceri de 10 milioane de euro. Compania a avut anul trecutvenituri de cinci milioane de euro, mai puţin de jumătate faţă denivelul de 12,8 de milioane de euro înregistrat de companie în2008.

În primul trimestru al anului, BenQ a avut o cotă de 13,9% pepiaţa locală de monitoare LCD, cu 13.800 de unităţi vândute, înstagnare faţă de aceeaşi perioadă din 2009. "Nu am reuşit săcreştem, dar am păstrat acelaşi rezultat din aceeaşi perioadă aanului trecut, un rezultat bun în condiţiile în care piaţa locală ascăzut în primele şase luni cu 19,3%", a declarat Dragoş Salamac,team leader BenQ România. "Dacă la început am estimat o piaţă de440.000 de monitoare LCD, aceasta va ajunge la sub 380.000 deunităţi până la sfârşitul anului", a mai spus el.  Potrivit luiMike Borze, scăderea s-a produs din cauză că nu se mai vândcomputere, ci au loc doar înlocuiri de monitoare. "Cei care-şipermit merg şi îşi înlocuiesc monitorul cu unul mai bun", spuneel.

De asemenea, compania a avut în primul semestru o cotă de 39% pepiaţa de proiectoare şi a înregistrat o creştere de 167 de procentecomparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, BenQ avândut în această perioadă 2.192 de unităţi, faţă de 821 dinprimele şase luni ale lui 2009. Creşterea vânzărilor s-a datorat înprincipal scăderii preţurilor produselor şi Campionatului Mondialde Fotbal, când s-au înregistrat vânzări mari de proiectoare, spuneSalamac. Potrivit datelor prezentate de reprezentanţii companiei,piaţa locală de proiectoare a crescut în primul semestru cu 30%, la5.689 unităţi de la 4.380 de unităţi. "Piaţa proiectoarelor are unmare potenţial de creştere în următorii ani, mai ales pe domeniulbusiness şi educaţional", a mai spus team leader-ul BenQRomânia.

Reprezentanţii companiei au declarat că monitoarele LCDreprezintă 55% din afacerile BenQ România, iar proiectoarele 30 deprocentul, restul fiind acoperit de camere foto, care au o cotă de5-10% pe piaţa locală.

Mike Borze, mananger al BenQ pentru Europa Centrală şi de Est,susţine că România reprezintă 10% din afacerile companiei înregiune şi este pe locul trei după Polonia şi Cehia. BenQ a lansato serie de noi produse ce vor fi disponibile pe piaţă de lunaviitoare. Unele dintre acestea sunt proiectoarele interactive,pentru mediul educaţional. Ele au port USB, ceea ce nu mai necesităconectarea la un notebook pentru a citi fişierele. Acestea vor fidisponibile în două săptămâni şi vor costa 1.500 de euro.Proiectoarele sunt însoţite de un creion interactiv cu care se potface adnotări peste imaginea produsă de dispozitiv. Spre deosebirede modele mai vechi de pe piaţă, pentru aceste proiectoare nu estenevoie de o tablă interactivă.

De asemenea, compania a mai lansat un proiector care integreazătehnologia 3D şi cu ajutorul cărora se pot face prezentărieducaţionale în acest format.

Mike Borze se va ocupa şi de afacerile BenQ din Franţa, pe lângăcele din Europa Centrală şi de Est

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO