Business Hi-Tech

BenQ ataca dominatia coreenilor pe piata romaneasca de televizoare de ultima generatie

BenQ ataca dominatia coreenilor pe piata romaneasca de televizoare de ultima generatie

Bobby Durbac, Marketing Manager BenQ Romania: Cererea de televizoare cu cristale lichide de ultima generatie va creste exploziv anul viitor, de peste zece ori fata de 2006 si se va apropia de un sfert de milion de unitati, fiind potentata si de Campionatul European de Fotbal.

12.04.2007, 20:51 24

Producatorul taiwanez de echipamente electronice BenQ (12,3 miliarde de dolari cifra de afaceri in 2005) a intrat ieri pe piata romaneasca de televizoare plate cu cristale lichide (LCD TV), datorita cresterii interne explozive a cererii de astfel de produse si a eliminarii unor taxe vamale semnificative odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
"Cererea de LCD TV va creste in Romania de la 20.000 de unitati anul trecut la 150.000 anul acesta, iar dupa estimarile noastre va tinde spre un sfert de milion de bucati anul viitor", a declarat Bobby Durbac, marketing manager BenQ Romania.
Totodata, odata cu intrarea Romaniei in UE, taxele vamale la LCD TV au scazut pentru importurile asiatice de electronice de la 42% la 14%. Dar cum televizoarele BenQ aduse in Romania sunt produse in Cehia, taxele vamale vor fi aproape de zero, ceea ce va insemna un avantaj semnificativ de pret. BenQ investeste masiv pentru a mari capacitatea de productie din Cehia de la doua la zece linii de asamblare. Noile electronice sunt disponibile de ieri in reteaua Media Galaxy, apartinand de grupul Altex, partenerul strategic al BenQ in Romania.
Deocamdata este disponibil doar un model, cu diagonala de 94 cm, la pretul de 4.000 RON, urmand ca in doua saptamani sa soseasca alte doua, iar in august-septembrie gama sa fie completata de alte doua noi serii. Toate afiseaza imagine de inalta rezolutie.
Target-ul pentru astfel de produse, considerate inca in Romania ca fiind de lux, il constituie persoanele cu venituri peste medie, cu studii superioare, aproximativ trei sferturi dintre cumparatori fiind barbati. BenQ intentioneaza ca anul viitor sa atinga o cota de 10% din piata LCD TV pe segmentul diagonale de 37- 42 inci (94-106 cm), beneficiind si de desfasurarea in 2008 a Campionatului European de Fotbal. BenQ este sponsor oficial al acestui eveniment.
Piata autohtona a televizoarelor de ultima generatie este dominata in prezent de grupurile coreene Samsung si LG.
Grupul BenQ a intrat in Romania in 2003 cand a avut vanzari de 2,3 milioane de euro. Acest indicator a urcat anul trecut la 15,7 milioane de euro.
"Pentru acest an ne-am propus vanzari de 24,7 milioane de euro", a declarat Ziarului Financiar Bobby Durbac. Profitul brut ar putea atinge in acest an 2% din cifra de afaceri.
Grupul detine 30% din piata de proiectoare multimedia, 11% din cea de monitoare pentru PC, 5% din cea de notebook-uri si 12% din cea de camere foto digitale, a mai spus oficialul BenQ.
El a adaugat ca un alt obiectiv al companiei este imbunatatirea prezentei pe piata de retail, iar investitiile pentru publicitate se vor incadra, in acest an, intre 250.000 si 300.000 de euro.
Obiectivul pentru acest an este imbunatatirea cotelor de piata pe toate liniile de produse si mai ales ocuparea locului intai ca volum de vanzari la monitoare pentru computer.
BenQ a deschis un birou la Bucuresti la sfarsitul anului 2003. In Romania compania are ca parteneri companiile Darer, Proca Romania, RHS Company, Tornado Sistems, pentru zona de distributie IT, si StarPrint pentru zona mediilor de stocare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO