Business Hi-Tech

BitDefender vede o stagnare la 7 mil. € a pieţei de soft antivirus

 BitDefender vede o stagnare la 7 mil. € a pieţei de soft antivirus

Autor: Magraon Andreea

22.09.2010, 23:55 56

Producătorul local de soluţii de securitate BitDefenderintenţionează să-şi mărească în acest an cota de piaţă princreşterea numărului de clienţi, dar nu şi ca valoare, spune RăzvanVâlceanu, country managerul compa­nniei pentru România şi RepublicaMoldova. El a explicat că acest lucru se va întâmpla deoarececompania va vinde o licenţă care va proteja trei computere, faţă dedoar unul ca până acum.

"BitDefender este în prezent lider de piaţă în România, cu o cotăde 40%, licenţele fiind vândute în egală măsură pe segmentulconsumer şi cel business", spune Vâlceanu, care conduce de trei anibiroul de la Bucureşti al BitDefender. El estimează că piaţa localăde securitate informatică se va menţine la valoarea de anul trecut,de 7 milioane de euro.
Compania a lansat o nouă variantă a produselor de securitate,BitDefender 2011, disponibilă în trei variante - Antivirus Pro,Internet Security şi Total Security - la preţuri de 30, 45 şi 65 deeuro. Preţul pachetelor variază în funcţie de aplicaţiile şiserviciile pe care acestea le conţin. Spre exemplu, Total Security,cel mai scump dintre cele trei, conţine, pe lângă aplicaţiile deprotecţie împotriva fraudelor (antiphishing) sau un serviciu deavertizare asupra eventualelor pericole de pe paginile web accesatede utilizatori, şi un modul de criptare a fişierelor, care nu esteinclus în celelalte două pachete.

Potrivit oficialilor BitDe­fender, noile produse au o viteză maimare în funcţionare şi nu încetinesc computerul. De asemenea, aumai multe funcţii precum controlul parental, care le permitepărinţilor să controleze, cu ajutorul unui cont pe site-ulBitDefender, activitatea copiilor lor când sunt la serviciu, spreexemplu.
De asemenea, noile produse conţin modul "Joc" şi "Laptop", princare softul nu încetineşte computerul dacă utilizatorul începe unjoc şi nu reduce din durata de viaţă a bateriei.
Potrivit lui Răzvan Vâlceanu, 5% din vânzările totale ale companieiprovin din România, restul fiind generat pe pieţele străine.BitDefender are o cotă de 2% la nivel mondial, o piaţă estimată la15 miliarde de dolari anul trecut. Compania are peste 500 deangajaţi, cea mai mare echipă din afara României fiind în StateleUnite, cu 50 de persoane. BitDefender mai are un centru de suportîn Chile.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, compania a obţinutanul trecut afaceri de 24,7 milioane de euro, în creştere cu 40%comparativ cu 2008. De asemenea, producătorul de soluţii antivirusa avut un profit brut de 2 milioane de euro.
BitDefender este auditată din 2007 de o companie parte a Big Four(grupul celor mai mari patru auditori din lume format dincompaniile PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst & Young şiDeloitte) în vederea listării la bursă. Repre­zen­tanţiiBitDefender nu au dorit să precizeze numele consultantului cu carelucrează.
Florin Talpeş, CEO al companiei, explica într-un interviu pentru ZFîn urmă cu două luni că listarea se va face cel mai probabil în2012. Talpeş preciza că, în acest context, compania nu va ofericifre privind vânzările sau valoarea companiei.

Ultima estimare a valorii companiei a fost făcută în urmă cu treiani, la 100 de milioane de dolari printr-o tranzacţie. FlorinTalpeş a vândut atunci 7% din acţiunile BitDefender către un grupformat din şapte investitori, în schimbul a 7 milioane de dolari(4,8 milioane de euro).
Principalul competitor al BitDefender pe piaţa locală suntproducătorul rus de soluţii antivirus Kaspersky.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO