Business Hi-Tech

Brother Romånia: Crestem vånzarile cu 80% si ne sporim prezenta in retail

06.06.2005, 18:13 20

Reprezentanta din Romånia a producatorului japonez de imprimante Brother International estimeaza o crestere a vånzarilor anul acesta cu 80% fata de 2004, pe fondul extinderii prezentei in retail si atacarea segmentului companiilor mici si medii.

Daca anul trecut, Brother a avut pe piata locala afaceri de patru milioane de euro, respectiv o crestere de 60-70% fata de 2003, in 2005 se vor depasi sapte milioane de euro, a precizat Norbert Aumüller, director executiv al Brother Austria si sef al diviziei pentru Europa de Est. a??Nu sunt cifre imaginare, ci o estimare cåt se poate de realistaa??, a spus el.

In ultimele sase luni (decembrie 2004 - mai 2005) compania a våndut pe piata locala 4.500 de imprimante laser si circa 6.000 de faxuri. a??Produsele noastre sunt dezvoltate special pentru consumator si segmentul SOHO (small office / home office), dar acopera si nevoile generale ale companiilora??, a precizat Cristina Barcea, business coordinator pentru Romånia in cadrul Brother Austria. Aumüller a precizat ca previziunea se bazeaza pe cresterea vånzarilor pe segmentul IMM, in special datorita sprijinului financiar de 900 de miliarde de lei oferit de guvernul romån acestor societati in perspectiva integrarii Romåniei in Uniunea Europeana in anul 2007.

a??In plus, am lansat noi modele de imprimante, copiatoare si alte echipamente periferice din domeniul biroticiia??, a spus el. Compania pregateste lansarea - si in Romånia - a 12 noi produse in cursul acestui an. De asemenea, Brother are un buget de publicitate de un milion de euro pentru 2005, destinat dezvoltarii afacerilor derulate in Romånia. a??Aceasta suma ne va ajuta sa facem numele Brother mai cunoscut pe piata localaa??, a afirmat Aumüller.

In acelasi timp, Valentina Moisescu, director in cadrul Brother Romånia, a declarat ca, in prezent, compania negociaza contracte de distributie cu Flamingo Computers, Altex si Romsoft / Depozitul de Calculatoare pentru o mai buna acoperire a pietei interne. a??Suntem destul de prezenti in lanturile de retail de nivel general, iar acum ne gåndim si la magazinele specializate in IT si biroticaa??, a spus ea.

Portofoliul de produse Brother include imprimante, copiatoare, faxuri, sisteme de etichetare si consumabile, dar si masini de cusut, produsul cu care compania si-a inceput activitatea in Japonia in urma cu 97 de ani.

La nivel global, compania are 38 de birouri de vånzari, din care 18 in Europa, 18 unitati de productie si aproape 20.000 de salariati. Productia se face in special in China, insa Brother si-a mentinut o fabrica si centrul de control al calitatii in Japonia. Exista de asemenea facilitati de productie in Malaesia si Taiwan.

In estul Europei, Brother a deschis reprezentante in Cehia si Ungaria, iar in celelalte state, printre care Bulgaria si Romånia, exista o echipa de coordonare la nivel local. Japonezii spun ca in Europa sunt lideri pe segmentul echipamentelor multifunctionale alb-negru si ocupa locul al doilea dupa HP pe segmentul imprimantelor laser alb-negru. O treime din vånzarile companiei sunt realizate la nivel anual pe batrånul continent. Compania a avut anul trecut afaceri de 4,1 miliarde de dolari (3,3 miliarde de euro).

Compania Brother a fost infiintata in anul 1908 in Japonia, sub numele Yasui Sewing Machine. In 1925 compania era redenumita Brother, iar in 1928 lansa prima masina de cusut sub acest brand. In 1987 compania japoneza lansa prima sa imprimanta-fax pe tehnologie laser.

Abia in 1995 Brother aducea pe piata primul sau echipament multifunctional cu laser (copiator, scaner, imprimanta, fax), iar in 1997 incepea sa produca imprimante inkjet. Brother are acum peste 20.000 de angajati in lume, iar cota sa de piata in Europa a fost estimata la 16% pe 2004. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO