Business Hi-Tech

Ce castiga companiile din conferinte de presa online

13.03.2007, 20:35 75

Comunicarea unor mesaje legate de Internet, reducerea costurilor fata de un eveniment clasic (organizat la un hotel sau la sediul companiei) si economisirea timpului jurnalistilor si speakerilor au determinat, in acest an, trei companii de pe piata locala sa organizeze conferinte sau videoconferinte de presa online.
Operatorul aerian British Airways (BA), ARBOevents - companie membra a grupului ARBO care ofera servicii de creatie de evenimente si operatorul de comunicatii UPC Romania sunt companiile care au organizat, in premiera pe piata locala, evenimente de presa online.
Prima conferinta de presa online, organizata de BA, a fost accesibila, din redactii, jurnalistilor, printr-o interfata bazata doar pe text - atat intrebarile cat si mesajele oficialilor companiei fiind afisate pe ecranele PC-urilor. ARBOevents a organizat in schimb prima videoconferinta de presa, adaugand imagine si sunet evenimentului - model urmat ulterior si de UPC Romania. Ambele videoconferinte au presupus difuzarea de imagini video live cu reprezentantii companiilor care au sustinut conferinta.
De ce o conferinta de presa online?
"British Airways a ales sa organizeze o conferinta de presa online datorita mesajului pe care a dorit sa il transmita, acela de a prezenta serviciile online oferite de companie pasagerilor sai. Practic, participantii la conferinta online British Airways au putut sa experimenteze beneficiile unui serviciu online", spune Corina Enciu - Director Comercial British Airways Romania & Moldova. "Jurnalistii nu au mai fost nevoiti sa se deplaseze prin traficul din Bucuresti si sa piarda timp pretios. Am avut chiar si un jurnalist care s-a conectat din Germania", adauga ea.
La aceeasi intrebare, Serban Ciusca, Managing Partner al ARBOevents, explica de ce a preferat Internetul: "Pentru a salva costuri, pentru a scurta timpul de pregatire al conferintei (util in special in cazul evenimentelor "hot") si nu in ultimul rand pentru a economisi timpul invitatilor. Noi am ales aceasta modalitate pentru a sincroniza o transformare cu o premiera. Altfel spus, transformarea unei divizii de evenimente a ARBOmedia in firma separata - ARBOevents (...) sincronizata cu prima video conferinta transmisa exclusiv online."
O explicatie asemanatoare vine si din partea UPC. "Compania noastra este furnizor de servicii internet si am considerat ca este potrivit sa transmitem mesajele prin intermediul unei conferinte de presa online. In plus, mesajul pe care l-am transmis in timpul conferintei a fost legat de Internet: am anuntat ca am marit vitezele de acces la Internet si ca, in acest moment, oferim cele mai mari viteze de acces pe segmentul rezidential. O alta motivatie a constat in faptul ca ne-am dorit sa salvam timp pentru jurnalisti", declara Raluca Milin, Director de Marketing UPC Romania.
Dincolo de economisirea timpului prin trafic, companiile admit ca si reducerea costurilor este importanta.
Economia este semnificativa, spune Serban Ciusca. "Chiria salii si consumatia se platesc de fiecare data. Soft-ul pentru interfata conferintei online se plateste o data si apoi doar se perfectioneaza", explica el.
"(...) Scad costurile de catering, de inchiriere a unei locatii, de tiparire a materialelor de presa, de productie a mapelor de presa, a ecusoanelor sau a decorarii salii. Apar insa costurile de web design si eventuale taxe de curierat sau de cadouri. Reducerea costurilor exista, insa nu din acest motiv a organizat British Airways acest eveniment", precizeaza Corina Enciu.
In ce priveste felul in care au fost primite conferintele online, BA spune ca "jurnalistii au fost incantati", UPC ca "reactiile au fost impartite", in timp ce ARBOevents precizeaza ca "unor invitati le-a lipsit componenta de socializare care se intampla in conferintele traditionale". Si opiniile jurnalistilor au fost impartite, dintre cele critice distantandu-se cea a unui jurnalist de la o agentie de presa, care afirma: "Nu vreau online, nu vreau sa adresez intrebarile unui site, vreau feeling."
Intrebate daca vor continua sa organizeze asemenea evenimente, companiile au raspunsuri diferite. BA spune ca urmatoarea sa conferinta va fi organizata sigur "pe viu", in timp ce UPC afirma ca va evalua reactiile jurnalistilor pentru a decide cate alte asemenea evenimente de acest tip va mai organiza.
Reprezentant al unei companii care produce evenimente, Ciusca se declara convins ca asemenea conferinte vor mai exista, iar ele vor deveni o alternativa puternica la cele "traditionale". "Atat organizatorii de evenimente cat si clientii vor alege evenimente offline, online sau combinatii ale acestora in functie de profilul invitatilor, tipul invitatilor (jurnalisti, clienti, autoritati, etc) si viteza cu care trebuie organizat evenimentul", explica el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO