Business Hi-Tech

Cisco schimba strategia pe pietele emergente

26.06.2008, 19:35 23

Cisco Systems, cel mai mare producator de echipamente de retea din lume, intentioneaza sa isi schimbe strategia de dezvoltare pe pietele emergente, inclusiv Romania, introducand si promovand conceptul de furnizor virtual de servicii (VSP / Virtual Services Provider).
"Conectivitatea (reteaua IP) va fi a patra infrastructura esentiala, alaturi de energie, apa si transport. Dezvoltarea acestui segment va rezolva problema aglomerarilor urbane de pe majoritatea pietelor emergente, iar pentru acest lucru avem nevoie de mai multi furnizori de servicii care sa sporeasca nivelul competitiei pe piata", a declarat Robert Pepper, directorul Cisco, responsabil de strategia de tehnologie avansata. Paul Mountford, directorul responsabil de pietele emergente din cadrul Cisco, a precizat ca un VSP nu este neaparat un operator telecom. "Poate fi un integrator care dezvolta o platforma de servicii web si achizitioneaza conexiunea broadband de la un furnizor existent", a spus el.
Oficialul Cisco a precizat ca majoritatea operatorilor se impart in doua categorii - jucatorii mari, care ofera cel mai scazut pret la un numar mare de clienti, si cei care se axeaza pe servicii personalizate.
"Problema este ca firmele mari sunt mult mai lente in adoptarea tehnologiilor noi si de aceea dezvoltam aceste modele VSP", a adaugat Mountford.
Reprezentantul companiei a oferit ca exemple doua proiecte desfasurate in Dubai si Qatar, care vizeaza "informatizarea sectorului imobliar" (furnizarea de catre o sigura companie a serviciilor de electricitate, apa, gaze, televiziune, internet, securitate etc.), respectiv a sistemului educational (prin crearea unui portal pentru toti vorbitorii de limba araba).
"Putam tratative in cateva tari pentru modernizarea sistemului de sanatate, iar in Turcia avem un operator telecom care va oferi servicii personalizate IMM-urilor din industria textila", a mai spus Mountford.
El este de parere ca majoritatea operatorilor de servicii din Europa de Vest se confrunta cu doua probleme - cresterea cheltuielilor operationale datorita complexitatii afacerii si eroziunea preturilor. "Acestia ar trebui sa decida daca adopta un model de afaceri bazat pe un volum mare sau pe servicii personalizate".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO