Business Hi-Tech

Coşmarul Samsung pe piaţa de smartphone-uri: afaceri mici pornite cu 1.000 de dolari care produc telefoane la 20 de dolari bucata

Coşmarul Samsung pe piaţa de smartphone-uri: afaceri...

Autor: Anca Dumitrescu

14.07.2015, 18:04 5881

Shenzhen Zuoer Technology, ocupanta unui sediu modest în Shenzhen, din estul Chinei, ajută clienţi din întreaga lume să creeze propriul brand de smartphone-uri, folosind un meniu de opţiuni asemănător cu cel pentru comandarea unei pizza, investiţia necesară pentru a intra în afacerile cu telefoane pornind de la 1.000 de dolari. Experienţa nu este necesară.

Zuoer se numără printre zecile de companii chineze puţin cunoscute care se folosesc de un catalog de componente standardizate pentru a construi smartphone-uri cu preţuri de la 20 de dolari.

Pentru o comandă minimă de 50 de telefoane, Zuoer asamblează propriile carcase de telefoane cu ecrane, subansamble şi baterii fabricate de alţi producători, ajutând clienţi din întreaga lume să concureze Samsung pe piaţa globală a telefoanelor de 410 miliarde de dolari, în mai puţin de şase săptămâni.

"Apariţia furnizorilor de telefoane ieftine erodează cota de piaţă a Samsung. Aceşti nou veniţi sunt mici în comparaţie cu un gigant ca Samsung, dar impactul lor colectiv se simte în rezultatele companiei şi ale altor producători majori", a declarat John Butler, analist la Bloomberg Intelligence.

Pornind de la sistemul de operare Android al Google şi adăugând componente standardizate bazate pe tehnologia dezvoltată de ARM Holdings, companii ca Zuoer, Shenzhen Oysin Digital Technology şi Oteda Industrial pot asambla telefoane fără legiunile de ingineri de care au avut nevoie Nokia, Motorola Mobility şi BlackBerry în urmă cu un deceniu.

Datorită tehnologiei ecranelor tactile popularizată de Apple prin intermediul iPhone, micii producători pot evita operaţiunile costisitoare şi complicate de proiectare şi fabricare a tastaturilor.

Această simplificare şi standardizare a deschis larg calea producţiei de telefoane, creând o multitudine de fabricanţi chinezi care concurează Samsung, Nokia şi Motorola. Între aceşti producători chinezi se numără şi Xiaomi, care a devenit al treilea mare distribuitor mondial de smartphone-uri în mai puţin de cinci ani, şi compania OnePlus, a cărei piaţă s-a extins la 35 de ţări în primii doi ani.

"Este mai ieftin şi mai rapid, întrucât lanţul de aprovizionare a devenit atât de matur şi de standardizat", declarat Mosetefa Zhang, director pentru vânzări internaţionale la compania Oysin din Shenzhen.

Alte şase companii, cu sediile în aceeaşi clădire ca şi Oysin, oferă produse atât de asemănătoare încât preţul a devenit principalul element de diferenţiere a telefoanelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO