Business Hi-Tech

Cosmote: in toamna revenim la vechea sigla

15.03.2006, 00:00 50

Operatorul de telefonie mobila Cosmote isi va modifica din nou identitatea vizuala in toamna, dupa ce tocmai si-a reajustat sigla din ratiuni de marketing "pentru a se diferentia mai bine pe piata telefoniei mobile", au confirmat oficiali ai companiei.

Surse din piata au declarat Ziarului Financiar ca modificarea siglei a fost facuta insa pentru ca operatorul Cosmote sa evite "demersuri legale" din partea Connex. Aceleasi surse spun ca intre cei doi operatori au avut loc negocieri intense pentru a nu se ajunge la aducerea in instanta a Cosmote de catre Connex-Vodafone pe motive de incalcare a proprietatii intelectuale. La lansarea sa in decembrie 2005 (prin relansarea Cosmorom), Cosmote Romania a adoptat culoarea verde, culoarea de brand a grupului Cosmote, ceea ce a nemultumit Connex-Vodafone. Argumentul principal al "acuzarii" a fost ca in mare parte consumatorii identificau Connex cu culoarea verde, ceea ce ducea la confuzii o data cu lansarea Cosmote. Lucru care s-a si intamplat in unele cazuri cand potentiali clienti ai Cosmote intrau in magazinele Connex. Rezultatul negocierilor a fost renuntarea la o confruntare in instanta printr-un compromis, Cosmote acceptand sa isi ajusteze culorile de brand prin sporirea cantitatii de galben si diminuarea proportiei de verde, explica respectivele surse.

Connex-Vodafone a fost asistata de casa de avocatura NNDKP, iar Cosmote, de Stoica&Asociatii.

"Va pot confirma ca au avut loc unele discutii intre Cosmote si Connex, altfel normale intre doua companii care activeaza pe aceasta piata, ce au avut ca scop ajungerea la un consens benefic pentru ambele parti in ceea ce priveste comunicarea vizuala catre consumatori", a declarat pentru ZF Tereza Valcan, corporate affairs manager Cosmote. "Ratiunile noastre de marketing ne-au condus catre adoptarea unei proportii mai mari de galben tocmai pentru diferentierea mai accentuata a ofertelor si serviciilor noastre", a explicat Tereza Valcan. Oficialul Cosmote a reiterat ca aceasta schimbare este "temporara".

"Vom reveni la culorile grupului Cosmote in toamna acestui an", a spus Tereza Valcan. Ajustarea culorii in identitatea vizuala a companiei a fost benefica pentru consumatori si datorita faptului ca operatorul Connex a intarziat migrarea spre culoarea rosie, specifica Vodafone. Connex isi anuntase rebrandarea pentru inceputul acestui an, dar acum, dupa cate stim, e preconizata pentru vara." Connex-Vodafone nu a comentat afirmatiile venite din partea Cosmote pana la inchiderea editiei.

Schimbarea proportiei culorilor in sigla Cosmote a insemnat pentru acest operator cheltuieli semnificative cu materialele publicitare (care, evident, au fost modificate), fie ca a fost vorba de panouri outdoor, machete de presa sau spoturi TV. Iar revenirea la culorile initiale va insemna acelasi lucru.

Totusi, afirma unii analisti de pe piata advertising-ului, studiile de piata arata ca plusul de galben a adus Cosmote un plus de vizibilitate in randul consumatorilor. Cosmote s-a remarcat in ultimul timp prin campania agresiva de atragere a clientilor printr-o oferta de 2.000 de minute de convorbiri in retea pentru 3 euro/luna, ceea ce i-a adus un aflux semnificativ de utilizatori de cartele prepaid. Operatorul nu a facut deocamdata publica cresterea numarului de consumatori. Cosmote s-a angajat sa investeasca in Romania cel putin 450 de milioane de euro in urmatorii trei ani, dintre care 200 de milioane in 2006. Ponderea cea mai mare a investitiilor va fi dirijata catre extinderea retelei si imbunatatirea serviciilor.

Cosmote Romania face parte din grupul grec Cosmote care mai desfasoara activitati in Grecia, Bulgaria, Macedonia si Albania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO