Business Hi-Tech

"Creierul" ofertelor Cosmote: Anul viitor ne concentram pe achizitia de clienti de business

"Creierul" ofertelor Cosmote: Anul viitor ne concentram pe achizitia de clienti de business

Gabriel Ionita, manager dezvoltare produse si servicii al Cosmote Romania

17.11.2008, 20:07 43

Operatorul de telefonie mobila Cosmote, care a ajuns in mai putin de trei ani numarul trei pe piata printr-o achizitie agresiva de clienti pe segmentul rezidential, isi va concentra de anul viitor oferta de produse si servicii pe dezvoltarea portofoliului de utilizatori de business.

"Ofertele la care lucram acum sunt cele destinate achizitiei de clienti din mediul de business si al dezvoltarii portofoliului de oferte de continut. Ofertele din aceste doua categorii reprezinta o prioritate pentru 2009", a declarat pentru ZF Gabriel Ionita, manager dezvoltare produse si servicii, in cadrul departamentului de marketing si comunicare al Cosmote.
Operatorul, care are in prezent circa 5 milioane de clienti, in special utilizatori persoane fizice pe segmentul de cartele preplatite, a inceput sa lanseze in acest an primele oferte comune pentru segmentul de business impreuna cu Romtelecom, pentru a face fata competitiei dure a unor companii ca Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC.
Toate ofertele care vizeaza achizitia de clienti sunt realizate de departamentul condus de Ionita. "Noi realizam tot ceea ce inseamna oferte de achizitii pentru noii clienti, persoane fizice si juridice, atat pentru produsele de voce, cat si pentru cele non-voce. Echipa este formata in prezent din 16 oameni, dar avem mai multe pozitii deschise in prezent", spune el.
Managerul Cosmote spune ca desi piata locala de profil se maturizeaza si traverseaza astfel unul din cele mai dinamice momente, cand este tot mai greu sa gasesti clienti noi, ofertele sunt lansate pe piata doar dupa analize complexe, care dureaza in medie doua luni de zile.
"Este foarte mult de munca la fiecare oferta in parte. Cand lansam o oferta, trebuie sa stim exact cati bani ne aduce, ce cota de piata va prinde si ce valoare vede clientul in ea. Nu avem un glob de sticla pentru a sti exact aceste lucruri, dar de aceea facem cercetari de piata si calcule financiare detaliate pentru fiecare oferta in parte", explica Ionita. Cosmote si-a majorat cu circa 25% bugetul destinat cercetarilor de piata, care sunt utilizate pentru stabilirea conditiilor din ofertele lansate de companie.
De asemenea, fiecare oferta este analizata si de departamentul financiar, pentru a se stabili daca aceasta se incadreaza cu strategia companiei. Ionita explica, de altfel, ca departamentul nu se poate baza ca strategie de realizare a ofertelor pe scaderea preturilor sub cele practicate de competitori, in conditiile in care obiectivul Cosmote este de a obtine profit operational pozitiv in 2008.
Oficialul Cosmote adauga ca dupa fiecare lansare este urmarit succesul ofertelor noi pe piata, iar "comportamentul" noilor clienti este monitorizat, in sensul ca, spre exemplu, utilizatorii care aleg un anume abonament sunt ulterior impartiti in alte doua segmente, in functie de indicatori precum volumul convorbirilor. Datele obtinute astfel sunt utilizate pentru relansarea unor produse sau lansarea altora noi si sunt com-parate si cu informatiile existente despre oferta celorlalti operatori. "Trebuie sa stim in permanenta care e oferta celorlalti jucatori pentru a sti daca suntem relevanti pe piata."
Gabriel Ionita lucreaza din august pentru Cosmote, dupa ce anterior a coordonat Departamentul achizitie de clienti rezidentiali al Vodafone Romania. In perioada 2000-2007 el a lucrat pentru mai multe companii telecom din Canada.
 
Liber la mobil in avioanele companiei portugheze TAP
Clientii Cosmote Romania, al treilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, pot efectua apeluri de voce in regim roaming la bordul avioanelor companiei portugheze TAP, in urma unui acord intre Cosmote si operatorul OnAir, care implementeaza retele de telefonie mobila in avioane comerciale. Pasagerii vor putea sa utilizeze telefoanele mobile pentru apeluri de voce si pentru mesaje text SMS, dupa ce avionul urca la o altitudine de peste 6.000 de metri, au anuntat reprezentantii Cosmote. Acestia au adaugat ca mai multe companii aeriene vor fi incluse in programul de roaming, pe masura ce OnAir incheie acorduri cu alte linii aeriene, iar infrastructura de comunicatii este instalata in avioanele acestora. OnAir, membra a grupului Star Alliance, din care face parte si Lufthansa, a fost infiintata in anul 2005.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO