Business Hi-Tech

Creşterea cu 20% a pieţei de PC-uri, al doilea mare indicator pentru ieşirea din criză

Autor: Roxana Rosu

10.02.2015, 00:08 369

Lenovo, jucătorul numărul unu pe piaţa de PC-uri, afirmă că anul trecut a fost „un ritm extraordinar“ şi că vânzările au rămas pe o pantă ascendentă şi în 2015. Ca şi în cazul pieţei auto, care a urcat cu 20% anul trecut, creşterea provine de la persoanele fizice.

Piaţa de computere (desktop, laptop şi servere) a crescut anul trecut cu aproape 20%, fiind vândute la nivel naţional 750-770 de mii de uni­tăţi, iar pentru 2015 aştept tot un un avans de două cifre, a declarat la ZF Live Aurel Neţin, country manager al Leno­vo România, Bulgaria şi Moldova.

Acesta este cel de-al doilea mare indicator al revenirii economiei în 2014, după ce şi piaţa auto a avansat anul trecut cu 20%, depăşind pragul de 100.000 de vehicule, aceasta fiind prima creştere după şase ani de scăderi. Şi pe piaţa auto, care a atins un vârf de 366.000 de unităţi în 2007, cererea a venit în special de la persoanele fizice.

„A fost un ritm extraordinar, având în vedere că toată lumea vorbeşte de scăderea pieţei de PC, că aceste produse vor dispărea. PC-urile nu au cum să dispară, ele probabil se vor transforma. Din totalul unităţilor vândute, în România cam 80% sunt laptopuri. Mie mi se pare normal să avem o piaţă anuală de un milion de unităţi, cum era înainte de criza din 2008. Comparativ, Cehia, cu o populaţie de 9-10 milioane de locuitori, are vânzări anuale de 1,5 milioane PC“, a spus Neţin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO