Business Hi-Tech

Cresterea vine de la companiile medii, spune IBM

17.06.2005, 18:21 30

Divizia locala a gigantului american IBM si-a extins gama de solutii oferite companiilor medii si mici si se orienteaza tot mai mult spre acest segment care are o crestere peste media pietei si resimte tot mai mult nevoia de solutii integrate, care sa permita si companiilor IMM sa devina competitive dupa aderarea la UE.

"Deja segmentul companiilor medii si mici ne aduce incasari comparabile cu segmentul corporate", a declarat Laurentiu Oftez, director de vånzari al IBM Romånia.

"Avem deja mai multi angajati care se ocupa de IMM decåt cei responsabili cu segmentul marilor companii", a precizat el. Gigantul IT american si-a mutat atentia spre segmentul companiilor medii si mici, unde exista cea mai mare rata de crestere din economie. IBM are o gama speciala de oferte (produse hardware si software, servicii) pentru companiile medii si mici, reunite sub brandul Express.

Acestea au un pret special si sunt realizate special pentru companii cu 50-1.000 de angajati. "Am luat experienta noastra din mediul corporate si am aplicat-o companiilor medii si mici", a declarat pentru ZF Cecile Arnaud, marketing manager al IBM pentru regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa).

Zona est-europeana si Romånia in special au o rata de crestere mai mare decåt cea de pe pietele occidentale si de aceea au devenit tot mai atractive pentru gigantii lumii IT.

"Companiile medii si mici reprezinta 43% din economia EMEA si in zona de est procentul ajunge la 70%. De aceea este o oportunitate majora pentru IBM", a precizat Cecile Arnaud. Aproape 20% din bugetul de marketing al companiei americane merge spre aceasta regiune, iar investitiile pentru promovarea produselor si solutiilor IBM au crescut aici de sase ori in ultimii doi ani (2003-2005), a precizat ea.

Aproape 705 din portofoliul de solutii IBM a fost deja transpus in pachetul Express, iar ideea pe viitor este ca toata oferta companiei sa se adreseze si segmentului companiilor medii si mici. Pract, pachetul Express contine solutiile cele mai fiabile, usor de instalat si preconfigurate, usor de invatat si utilizat, dar care permit unei companii sa creasca infrastructura IT pe masura ce creste afacerea. Pachetul este adaptabil si modular pentru a putea fi extins pe masura ce nevoile companiei cresc.

De amenea, IBM a inceput sa realizeze solutii pentru industrii specifice, incepånd cu retail si påna la industria producatoare de bunuri (manufacturing).

Aici IBM are påna si solutii de tip POS (point of sales), lucru mai putin stiut despre compania americana.

Sigur, solutiile Express se pot adapta la orice companie de acest gen, a precizat Cecile Arnaud. In total, gigantul IT a investit peste 300 de milioane de dolari (230 de milioane de euro) pentru pachetul Express si promovarea acestuia la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO