Business Hi-Tech

De ce ar trebui Microsoft sa cumpere Yahoo?

15.01.2008, 17:47 20

Presa americana a alimentat inca o data zvonurile potrivit carora Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, ar putea achizitiona portalul online Yahoo!. Conform unui articol aparut in New York Post, in interiorul Microsoft inca se dezbate daca se va "oficializa" oferta de preluare a celui mai vizitat portal din Statele Unite, chiar daca vicepresedintele responsabil de achizitii a anuntat ca se va retrage in luna februarie.
Expertii din industrie deja au intocmit o lista cu principalele motive pentru care Microsoft ar putea si chiar ar trebui sa preia integral Yahoo!.
Conform celor mai recente rezultate ale companiei de masurare a audientei Nielsen, Google continua sa domine piata motoarelor de cautare online, cu o cota de 57,7% pe piata din Statele Unite, in luna noiembrie a anului trecut. Pe locul al doilea s-a clasat Yahoo! (17,9%), urmat de portalul MSN al Microsoft (12,0%).
Niciuna dintre cele doua companii nu are posibilitatea de a ajunge din urma rivalul Google, insa expertii sunt de acord ca impreuna, desi controleaza in prezent sub 30% din totalul pietei, cele doua companii ar avea potentialul de a ameninta surpematia Google.
Desi Microsoft si-a consolidat prezenta pe segmentul online, divizia sa de internet (MSN) inca functioneaza pe pierderi. Situatia s-ar putea schimba treptat, in urma recentei achizitii a companiei de publicitate online aQuantive, pentru care gigantul software a platit 6 mld. dolari (4,38 mld. euro). Analistii sunt de parere ca achizitia Yahoo! cu siguranta va trece divizia MSN pe profit.
Chiar daca este cea mai mare firma de software din lume, expertii sunt de parere ca Microsoft nu trebuie sa mizeze exclusiv pe segmentul software ca principala sursa de venituri. Numeroase companii, printre care se numara Google, Sun Microsystems sau chiar Adobe, ofera suite de aplicatii web care se afla in concurenta directa cu pachetul Microsoft Office.
Pe masura ce noua revolutie a internetului determina migrarea spre web a din ce in ce mai multe aplicatii, sistemele de operare traditionale ar putea sa nu mai aiba o importanta atat de mare in viitor.
Un alt avantaj al preluarii Yahoo! ar fi accesul la pietele asiatice. Portalul MSN a inregistrat probleme pe piata chineza, iar intreaga campanie antipiraterie desfasurata de catre Microsoft pe continentul asiatic a intampinat dificultati.
Pe de alta parte, Yahoo! pare uneori ca se descurca mai bine pe plan international - prin participatiile sale la Yahoo! Japonia, Alibaba (firma de e-commerce din China) si Gmarket (site de licitatii online din Coreea) - decat in Statele Unite.
Unii analisti considera chiar ca Microsoft ar trebui sa se grabeasca in ceea ce priveste achizitia, inainte ca autoritatile de reglementare sa interzica complet accesul unor giganti precum Google sau Microsoft la firmele mici si profitabile din Silicon Valley.

O mutare logica?

Microsoft si Yahoo! au impreuna jumatate din cota pe care o detine Google pe segmentul motoarelor de cautare din Statele Unite. Pe termen lung, cele doua companii ar putea ameninta suprematia Google.

Divizia online a Microsoft (MSN) inca functioneaza pe pierdere, recenta achizitie a firmei de publicitate aQuantive avand potentialul de a revitaliza divizia. Preluarea Yahoo! ar propulsa pe profit MSN.

Pe masura ce aplicatiile migreaza online, sistemele de operare ar putea sa isi piarda din relevanta in anii urmatori, iar Microsoft ar fi nevoita sa isi gaseasca o sursa alternativa de venituri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO