Business Hi-Tech

Domo: Vanzarile de LCD-uri si notebook-uri sunt inca in crestere

Domo: Vanzarile de LCD-uri si notebook-uri sunt inca in crestere

Compania va eficientiza reteaua in 2009

19.05.2009, 19:27 60

Retailerul de electronice si electrocasnice Domo, unul dintre primii trei jucatori de pe piata de profil, spune ca a inregistrat vanzari cu 10% mai mici in primul trimestru din 2009 fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzari in crestere fiind inregistrate doar pentru LCD-uri si notebook-uri.

"In primul trimestru din acest an am scazut mai putin decat piata, am fost mai agresivi in comunicare si nu am inchis multe magazine. Probabil avem o scadere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut si asta pentru ca exista in continuare segmente care inregistreaza crestere cum sunt LCD-urile, produsele IT&C si aici notebook-urile merg bine, electrocasnicele mici", spune Gabriela Mandrea, marketing manager al Domo.
Conform unui studiu realizat de firma de cercetare GfK, in primul trimestru piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 33,4% fata de perioada similara din 2008, la 356 mil. euro, cele mai importante scaderi fiind inregistrate de imprimante si camerele foto digitale, laptopurile fiind cel mai putin afectate de criza. Retailerii electroIT Altex si Flamingo International, principalii competitori ai Domo pe piata locala, au comunicat o scadere cu 40% a cifrei de afaceri in primul trimestru din 2009 fata de perioada similara a anului trecut.
Domo a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 230 mil. euro, cu 15% mai mult fata de anul trecut si o marja de profit de 2-3% din cifra de afaceri, respectiv 4,5-7 mil. euro.
"Cifrele le revizuim sistematic. Pe fiecare sezon exista si vom avea cresteri pe diferite segmente, pe sezonul de vara vor creste vanzarile pentru aparatele foto si aer conditionat, iar spre toamna vom vinde mai multe notebook-uri", spune Mandrea.
Domo are o cota de piata de 20%, potrivit datelor companiei, si detine o retea nationala formata din 130 de magazine, dintre care 124 Domo si sase unitati Technomarket, care totalizeaza peste 75.000 de metri patrati de vanzare. "In acest an, nu putem vorbi de planuri de expansiune marete. In 2009 avem o strategie de eficientizare a retelei de magazine, de atentie si control privind costurile operationale si de investire in capitalul uman", mentioneaza Gabriela Mandrea.
Domo are in prezent circa 1.600 de angajati. "Nu angajam anul acesta, dar nici nu concediem personal. Investim mai mult in training si ne concentram pe partea calitativa", spune Mandrea.
Domo este detinut de fondul de investitii Equest Investment Balkans care a achizitionat in 2007 participatia majoritara de 75% din actiuni pentru 75 mil. euro.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO