Business Hi-Tech

E-mail-ul isi schimba imaginea, in scop de marketing

25.07.2006, 18:16 8

O noua tehnologie numita "heatmapping" le ofera oamenilor din marketing posibilitatea sa determine care parte a monitorului atrage atentia utilizatorilor, remodeland astfel e-mail-urile in functie de aceste informatii.
Cateva mari companii, precum IBM si Cisco Systems, utilizeaza tehnologii futuriste in domeniul postei electronice pentru a putea urmari modul in care utilizatorii citesc informatiile pe care le privesc pe monitorul unui computer.
Tehnologia numita "heatmapping" poate indica oamenilor de marketing care parte a monitorului atrage cea mai multa atentie, oferind companiilor posibilitatea sa remode-leze aspectul e-mailur-ilor pentru a imbunatati eficienta campaniei, scrie The Wall Street Journal Europe.
Conceputa de catre concernul software Eyetools, tehnologia "heatmapping" presupune utilizarea unor camere de luat vederi care sunt atasate unui computer si care urmaresc miscarea ochiului uman pentru a determina ce parte a ecranului este privita cel mai mult. Rezultatele sunt afisate in culori vii pe un fel de grafic numit "heat map", care ofera informatii clare asupra locului de pe ecran care a fost privit de cititor.
Departamentul de marketing al WWP Group, OgilvyOne, a oferit serviciul Eyetools spre testare companiilor IBM si Cisco, dar si altor jucatori de pe piata, scrie The Wall Street Journal. IBM a declarat ca odata cu inceperea testelor, la inceputul anului trecut, au fost operate cateva modificari in structura mail-urilor trimise care au condus la imbunatatirea raspunsului din partea clientilor.
Spre exemplu, testele au aratat ca mesajele care utilizeaza imagini active sau butoane, pentru a redirectiona utilizatorii catre alte site-uri cu mai multe informatii, au oferit raspunsuri puternice, mult mai eficiente decat link-urile care contin doar adresa paginii de Internet catre care sunt redirectionati utilizatorii. Odata cu introducerea imaginilor active si a butoanelor, accesul prin link-uri a crescut cu peste 60%. Compania a hotarat recent sa transforme tehnologia intr-o etapa premergatoare lansarii unei campanii de marketing prin e-mail.
De asemenea, prin tehnologia "heatmapping" OgilvyOne a constatat ca anumite cu-vinte din mesaj atrag mai multa atentie din partea utilizatorilor. "Oamenii ce lucreaza in sectorul afacerilor mici, prefera mesajele ce vorbesc despre servicii sau solutii", a declarat Jeanniey Mullen, director general al departamentului de marketing electronic din OgilvyOne. "O alta observatie: cuvantul 'free' nu atrage prea multa atentie", a mai spus ea.
Tehnologia "heatmapping" a inceput sa atraga tot mai mult atentia companiilor, pe masura ce e-mail-ul este din ce in ce mai utilizat ca instrument de marketing, scrie The Wall Street Journal. La inceputul anilor '90, posta electronica, o modalitate ieftina si rapida de raspandire a mesajelor de promovare, a explodat in popularitate. Cativa ani mai tarziu, dezvoltarea mail-urilor de timp "spam" - mesaje nesolicitate de utilizator - a condus la retragerea din industrie a unui numar mare de oameni din marketing si vanzari.
E-mail-ul ca instrument de marketing incepe sa ia tot mai multa amploare. Printre motive se numara faptul ca necesita un buget foarte mic. Costurile marketing-ului prin e-mail sunt asteptate sa creasca anul acesta la 950 mil. dolari (760 mil. euro), de la 885 mil. dolari (707 mil. euro) in 2005, conform companiei de cercetare a pietei Jupiter Research.


Cum sunt citite mail-urile de promovare
in general, mail-urile de promovare primite de utilizatori sunt citite repede, fara ca acestia sa retina prea mult din continut;
din totalul de mail-uri trimise in scop de marketing, clientii citesc un procent de 35%;
mail-urile de promovare care contin un numar mare de imagini la final sunt mai citite de utilizatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO