Business Hi-Tech

eMag, Gecad si Pcfun despre iPad: De la „agreabil, intru instant pe net” pana la „nu prezinta avantaje”

eMag, Gecad si Pcfun despre iPad: De la „agreabil, intru instant pe net” pana la „nu prezinta avantaje”

eMag, Gecad si Pcfun despre iPad: De la „agreabil, intru instant pe net” pana la „nu prezinta avantaje”

25.05.2010, 23:33 85

Tableta Apple iPad, unul dintre cele mai in voga gadgeturi ITale momentului, care a ajuns in Romania la preturi intre 2.500 si3.500 de lei, rivalizand astfel cu unele dintre cele mai scumpelaptopuri de pe piata, nu poate inlocui un computer portabil, insacastiga prin viteza cu care le permite utilizatorilor sa intre penet, spun doi dintre cei mai cunoscuti antreprenori IT dinRomania.

Radu Apostolescu (director de marketing si actionar al eMag) siRadu Georgescu (proprietar al grupului de firme IT Gecad) si-auachizitionat de putin timp o tableta, iar dupa cele cateva zile deutilizare, cei doi manageri spun ca iPad umple un gol care nu puteafi umplut de un notebook sau telefon.

"Mie nu imi place Apple din cauzainchiderii in tehnologia si produsele proprii", isi incepearticolul dedicat iPad Radu Georgescu intr-un articol publicat peblogul personal (radugeorgescu.ro), pe care il incheie insa cupromisiunea ca "va da o sansa iPhone 4". Ce poate schimba atat deradical opinia unui utilizator care nu agreeaza "lumea inchisa aApple"?

Primul lucru este legat de modalitatea de achizitie, intr-unmagazin din Statele Unite. "Am intrat pe usa, m-a abordat un tanar,ma intreaba cu ce ma ajuta, ii pun intrebari legate de subiect casa mai aflu cate ceva si ii cer unul. Erau care va sa zica vreo 20de tineri in picioare vorbind cu potentiali cumparatori, niciunghiseu de vanzari. Chiar ma intrebam cum merge procesul. Omul meuscoate cutiuta de pe un raft, scoate din buzunar un iPhone (sic!),scaneaza cu el codul de bare al cutiei, imi ia cardul si il treceprintr-o fanta in iPhone (avea un add-on pe spate), imi arata peecran numele, ma pune sa semnez cu degetul pe iPhone, imi cere oadresa de mail sau iTunes (sic! din nou - daca aveam cont de iTunesputeam plati direct) si gata. Pe mail am in secunda urmatoarechitanta/garantia/etc. Spectaculos", povesteste Georgescu.

La ce poate folosi insa un gadget "simpatic" precum iPad un om debusiness care are deja un laptop si un smartphone performant? "Amde citit si raspuns pe scurt la mailuri noaptea", enuntaproprietarul Gecad problema. Iar intre a utiliza laptopul care sedeschide "greu", in doua minute, si care te "orbeste" cand"porneste" ecranul alternativa de preferat e iPad. "Apas un butonpe iPad si vad care-i treaba, ma culc la loc". Nu e singurulavantaj al iPad, adauga Georgescu. "Ma uit la filme si citesc inavion (are baterie 10-12 ore). Este placut de lucrat cu el - rapid(tocmai pentru ca nu face prea multe), stabil, rafinat".

Apple iPad, o tableta cu un ecran touchscreen de 9,7 inch carese poate conecta la retele Wi-Fi sau 3G, pare a fi gadgetulpotrivit pentru a verifica mailurile, retelele sociale sau oricealte informatii online, crede si Radu Apostolescu, director demarketing si actionar al eMag - cel mai mare retailer online dinRomania.

"Am gasit o posibila definitie a iPad-ului dupa doua zile defolosire. Este device-ul care iti baga realmente internetul in pat,daca cumva era ultimul loc in care nu erai conectat. Este atat deusor si natural de browsat site-uri, mailuri, Twitter si altele,incat il vei confunda in scurt timp cu telecomanda de la televizor.Se deschide instant la apasarea pe buton, iar aplicatiile sedeschid la fel. Practic, ai browserul sau mailul deschis in maximumdoua secunde de cand ai pus mana pe el", povesteste managerul eMagpe blogul personal (raduapostolescu.ro). "iPad nu este uninlocuitor de laptop, poate cel mult de netbook in caz ca acesta efolosit ca al doilea calculator personal. Este un device orientat90% spre browsing de orice fel de continut si o face intr-un modunic pe care trebuie sa-l incerci ca sa-l poti simti". eMag esteunul dintre magazinele care vinde iPad.

Marius Ghenea, proprietarul companiei IT&C Fit Distribution,care este implicata atat in retail online, cat si in distributieIT&C, ramane insa la parerea ca iPad nu este un gaddget pentruoamenii de business.

"iPad se adreseaza in opinia mea pietei consumatorilor al carorhobby e reprezentat de gadget-uri", crede Ghenea. "Pentru unutilizator de business, iPad nu prezinta avantaje, eu personalfolosesc in continuare un notebook si un smartphone pentruaplicatiile de business si internet, si folosesc un Kindle2 de laAmazon pentru functia de eReader, cititor de carti electronice (sireviste, ziare electronice sau orice alt continut in acest format).(…) Cred ca iPad va dori sa concureze in principal in aceastacategorie a eReader-elor, insa va putea capata tractiune in aceastapiata numai cand asigura continut suficient (probabil printr-unsite Apple care sa vanda carti electronice, la fel cum este iTunespentru iPod). Pana la urma, iPad este, in realitate, un iPod maimare...".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO