Business Hi-Tech

Europenii au de acum propria Alianta pentru MP3-uri

29.08.2000, 00:00 25



In 1997, Michael Robertson a cumparat adresa MP3.com de la o persoana a carei initiale erau MP, marcand astfel o data importanta pentru istoria unuia dintre domeniile web cu care s-au efectuat cele mai speculative tranzactii.

Pentru cei patru oameni de afaceri care detin domeniile MP3 cu sufixele .de, .fr, .it si .es istoria se scrie abia acum.

Intreprinzatorii proprietari ai celor patru domenii web si-au creat cate un site muzical pe fiecare dintre aceste adrese si nu aveau absolut nici o legatura cu liderul pietei, MP3.com.

Saptamana trecuta ei s-au hotarat insa sa creeze o legatura puternica intre companiile pe care le conduc.

Cei patru au anuntat formarea "Aliantei Europene pentru MP3-uri" sau MP3 EU si au inregistrat domeniul mp3eu.com pe care intentioneaza sa il utilizeze drept baza pentru crearea celui mai mare catalog de muzica si motor de cautare din Europa.

"Ne asteptam sa devenim cea mai mare alianta de site-uri pentru MP3-uri din intreaga lume cu o baza de clienti de aproximativ 400 de milioane", a declarat Gilles Babinet, directorul general al MP3.fr.

Knut Langen, director de marketing la MP3.de subliniaza ca cele patru site-uri au cel putin un avantaj competitiv fata de MP3.com. "Noi nu suntem implicati in nici un proces cu industria muzicala si suntem putin mai conservatori".

Cu toate ca pana acum nu au avut nici o legatura cu MP3.com, membrii Aliantei Europene pentru MP3-uri nu exclud posibilitatea unei colaborari cu societatea condusa de Michael Robertson.

"Cred ca vom incheia o alianta candva", este de parere Thierry Scelles, director general al MP3.es. "Va fi insa dificil deoarece exista o multime de domenii mp3 care nu apartin societatii americane".

Spre exemplu, MP3.com nu are in proprietate nici MP3.com.ar (din Argentina), nici MP3.co.mx (din Mexic) si nici MP3.com.au (Australia) sau MP3.co.uk (din Marea Britanie).

Potrivit unui studiu realizat de catre Jupiter Communications si preluat de publicatia online The Standard, pana in anul 2005, peste 40 de milioane de utilizatori vor cheltui un miliard de dolari pentru abonamentele la site-urile muzicale.

Pentru acelasi an, analistii institutului de cercetare a pietei estimeaza ca 25% din produsele muzicale comercializate in Statele Unite vor fi vandute pe web.

Cu toate ca Europa este cu mult in urma Americii de Nord in ceea ce priveste utilizarea comertului electronic, cei patru intreprinzatori cred ca piata de pe vechiul continent va cunoaste o evolutie remarcabila in urmatorii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO