Business Hi-Tech

Extinderea competitiei accentueaza problemele Deutsche Telekom

31.01.2007, 19:28 17

In 2004, HanseNet, operatorul unei mici retele de banda larga de Internet care deservea orasul Hamburg, a devenit prima companie de telecomunicatii din Germania care vindea un pachet combinat de servicii de telefonie fixa si de acces la Internet - ambele nelimitat, in schimbul unei taxe lunare de 59,90 euro.
In prezent, HanseNet, devenita divizie a Telecom Italia, vinde o versiune mult mai rapida a serviciului pentru 39,90 euro si detine 3,1 milioane de clienti, fiind surclasata doar de liderii pietei, Deutsche Telekom si Arcor, o divizie a Vodafone.
Nu a fost nicio coincidenta cand Deutsche Telekom a citat competitia venita din partea HanseNet, cu ocazia anuntarii scaderii estimarilor cu privire la vanzarile si profiturile pentru 2007. Deutsche Telecom a declarat ca a pierdut anul trecut circa 2,1 milioane de clienti, scrie International Herald Tribune.
"Ceea ce s-a putut observa in ultimul an reprezinta acumularea efectelor eliminarii restrictiilor de pe piata germana si efectul investitiilor pe care companii precum HanseNet le-au facut in propriile retele", a declarat Harald R?sch, managing director la HanseNet, despre esecul Deutsche Telekom. "De-a lungul anilor, Deutsche Telekom a reusit sa pastreze departe competitia, dar BT (n. red. British Telecom) a fost nevoita sa efectueze schimbari in Marea Britanie pentru a supravietui. La fel a procedat si France Telecom, iar acum, in sfarsit, este randul Deutsche Telekom", a declarat Matthew Ball, analist al companiei britanice de cercetare Canalys.
Deutsche Telekom, detinut inca in proportie de 32% de guvernul german, isi pierde pozitia avantajoasa in timp ce rivalii isi construiesc propriile retele pentru trafic de voce si pachete de transfer mobil de date la preturi scazute. Competitorii de talie mica tind sa fie mai rapizi cand vine vorba de lansarea de noi produse, atragand o parte din clientii Telekom.
Rene Oberman, care a preluat functia de director executiv al DT de la Kai-Uwe Ricke, demis in luna noiembrie, urmeaza sa prezinte luna viitoare consiliului de administratie al companiei planul sau de combatere a concurentei in plina dezvoltare. Vodafone a cheltuit in anul fiscal anterior 23 mil. de euro pentru a extinde reteaua de telefonie fixa a Arcor, care acopera in prezent circa jumatate din populatia Germaniei, dupa ce in urma cu doi ani detinea mai putin de o treime.
Si cum noile retele genereaza noi clienti, HanseNet a investit din 2004 circa 400 mil. de euro pentru a-si extinde reteaua in afara Hamburgului. In septembrie 2005 a cumparat AOL Deutschland (divizia germana a companiei amerciane AOL ) si a preluat cele 2,2 mil. de clienti detinuti de aceasta. In trimestrul trei al anului trecut, vanzarile HanseNet au crescut cu 80% la 376 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO