Business Hi-Tech

Gadgeturile multimedia s-au inghesuit la targul IBC de la Amsterdam

15.09.2005, 19:04 31

Peste 1.000 de companii din 120 de tari, 11 sali de expozitie, 43.000 de vizitatori. Iata, pe scurt, datele statistice ale conferintei International Broadcasting Convention (IBC), abia incheiata la Amsterdam.

Pentru ce s-au reunit toti marii actori ai evenimentului? In principal, pentru un singur lucru: sa prezinte si sa admire cele mai noi gadgeturi din lumea IT&C.

Printre miile de metri patrati "saturati" de camere TV, ecrane extra-plate si standuri de prezentare multicolore, cateva tehnologii inovatoare au atras atentia vizitatorilor, scrie presa internationala.

Cinematograful digital a fost la mare pret, iar producatori precum Sony, JVC, Matsushita si Thomson s-au inghesuit sa prezinte, in avanpremiera, cateva din produsele pe care le pregatesc pentru a le da ocazia utilizatorilor sa nu mai poata face diferenta intre livingul apartamentului si sala de cinema. Cum arata aceste produse, care probabil nu vor ajunge pe piata inainte de 2006?

Ochelari speciali pentru vizionare 3D, casti care amplifica experienta surround a sunetului digital, noi tipuri de camere digitale pentru filmat, tehnologie cu totul noua pentru sistemele audio.

Noile tehnologii vor permite oricarui utilizator, indiferent cat de nepriceput este la productia TV, sa obtina propriile filme in format HDTV (High-Definition Television).

Cu alte cuvinte, chiar daca filmuletele de familie vor fi la fel de prost filmate, cel putin ele se vor vedea mult mai clar pe ecranele televizoarelor de inalta definitie. Ceea ce este, pana la urma, un progres.

O noutate amuzanta prezentata la IBC au fost caracterele animate de tip emoticon (mici iconite grafice care exprima sentimentele utilizatorilor care comunica prin programe de tip instant messaging) produse in colaborare de companiile Vizrt si Gizmo.

Acestea dau viata unor personaje virtuale imaginate de utilizator sau copiate dupa persoane reale, a caror expresie faciala poate fi controlata. Astfel, cu un click de mouse, il puteti face de pilda pe George Bush (prezentat chiar ca exemplu de cele doua companii la IBC) sa arate fericit, confuz, suparat sau sa-l plasati orice stare de spirit intermediara. De asemenea, utilizatorul poate selecta ce anume sa apara in spatele personajului virtual, iar acestuia i se pot asocia si diverse voci, despre care oficialii Gizmo si Vizrt spun ca sunt sincronizate perfect cu miscarea buzelor.

La randul sau, producatorul britanic de tehnologie HHB a prezentat un microfon digital cu memorie de tip flash de 1 GB, relateaza BBC. Fisierele pot fi salvate in diverse formate audio si apoi se pot transfera pe calculator prin portul de USB. In total, microfonul poate inregistra neintrerupt pana la 18 ore.

Si, special pentru jurnalistii care nu sunt pe faza in momentele cheie ale conferintelor de presa, microfonul are prevazut un "buffer pre-inregistrare", astfel incat in momentul apasarii butonului de inregistrare aparatul are deja in memorie ceea ce s-a intamplat in ultimele 10 secunde.

Printre alte produse interesante s-a aflat si un video-recorder personal portabil (PVR), produs de firma britanica Pace. Prototipul arata asemanator cu un DVD-player portabil, are un ecran color cu diagonala de 12,7 centimetri si capacitate de stocare de 40 GB.

Echipamentul poate fi folosit pentru a descarca si urmari emisiuni TV sau filme de la un furnizor de continut multimedia, dar si pentru propria colectie de DVD-uri, au spus oficialii Pace. Bateriile dureaza trei ore, iar pretul la care ar putea fi scos la vanzare aparatul este de aproximativ 250 de lire sterline (370 de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO