Business Hi-Tech

Generatia care a crescut fara ziare fuge de sub tutela gigantilor media

14.06.2005, 21:11 15

Posturile de televiziune, ziarele, studiourile de film si casele de productie muzicala trec printr-o perioada mai dificila ca oricand, avand in vedere ca era digitala care bate la usa modifica pentru totdeauna obiceiurile de consum ale utilizatorilor.

Prima si cea mai importanta provocare cu care se confrunta producatorii de stiri, muzica si film este faptul ca ei trebuie sa se schimbe pentru a supravietui intr-o lume dominata de o noua generatie: "utilizatorii digitali". Cu alte cuvinte, oamenii care au fost inconjurati inca de la nastere de tehnologie - computere, telefoane mobile, Internet, playere portabile - si care nu cunosc un alt stil de viata.

Astazi, ziarele si televiziunile opereaza intr-o lume noua, in care divertismentul si stirile "plutesc" peste tot, iar oamenii le pot accesa printr-o multitudine de feluri, de la telefonul mobil si pana la jurnale personale online (blog-uri). Analistii nu se feresc sa caracterizeze acest nou univers ca fiind dominat de o profunda "ceata digitala", in care un gigant media sau altul nu mai poate sa dicteze lista de distractii a utilizatorului in timpul sau liber.

Aceasta a fost concluzia unei conferinte asupra viitorului informatiei digitale organizate la Londra, care a reunit oficiali atat din partea companiilor de media "traditionale", cat si din partea nou-aparutelor firme care exploateaza avantajele tehnologiilor moderne pentru a atrage cat mai multi consumatori, relateaza publicatia online BBC News. "Ne aflam in mijlocul unui schimb de generatii destul de inconfortabil", a spus Nigel Pocklington, director al diviziei online a Financial Times. "Trecerea se face catre o generatie care nu a crescut citind ziare. Acum avem de-a face cu o lume in care stirile sunt citite pe ecrane si pe dispozitive mobile".

Nici lumea televiziunii nu se simte prea bine. Spre deosebire de acum cativa ani, utilizatorul a devenit astazi "regele living-ului": recorder-ul digital ii permite sa deruleze rapid direct la inregistrarea cu show-ul favorit, ca sa nu mai vorbim ca tehnologia ii permite si "ocolirea" reclamelor.

Iar analistii vorbesc despre noi canale TV transmise la nivel global prin satelit, programe care sunt radical diferite de ceea ce reprezinta in mod traditional un post TV. Asa sunt Fancy a Flutter, un canal de pariuri, si Avago, un post de jocuri interactive, comenteaza BBC.

"Genul acesta de programe da tonul unei schimbari in modul in care televiziunile interactioneaza cu telespectatorii", a spus Simon Gunning, director la Celador, compania care produce show-ul "Vrei sa fii miliardar". Nu in ultimul rand, si muzica este distribuita cu totul altfel decat in urma cu cativa ani.

"Acum exista o infinitate de optiuni pentru cei care asculta muzica, iar magazinele sunt deschise non-stop", a spus un oficial al casei de discuri EMI Music UK, referindu-se la magazinele de muzica digitala de pe Internet. "Schimbarile sunt fara precedent".

In concluzie, noua lume digitala permite schimbari de strategie mult mai rapide: "Ideile dintr-un domeniu se aplica si in altele, proiectele pot fi amestecate si gandite in paralel. Experienta utilizatorului este divergenta si nu convergenta", a conchis un oficial al companiei de infrastructura digitala Magic Lantern, citat de BBC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO