Business Hi-Tech

Germanos vrea sa cumpere lanturi concurente

03.04.2006, 00:00 17

Compania elena incearca sa-si dubleze numarul de magazine pe o piata de servicii de telefonie mobila in continua crestere.

Retailerul de echipamente GSM si accesorii Germanos pregateste o extindere rapida pe piata romaneasca, obiectivul companiei fiind acela de a detine un numar dublu de magazine, pana in luna martie a anului urmator. Strategia va fi sustinuta atat prin crestere organica, cat si prin achizitia retelelor concurente care au cel putin 20 de magazine, a declarat pentru ZF Aris Karoussos, director al lantului de magazine Germanos Romania.

Strategia de extindere a fost lansata de Germanos Romania la sfarsitul saptamanii trecute, in aceeasi zi in care principalul sau competitor de pe piata locala, EURO-GSM, anunta perfectarea achizitiei Digital GSM, o retea de 23 de magazine care acopera mai multe localitati din sud-vestul tarii. Dupa achizitia acestei retele, reteaua Euro-GSM detine 111 puncte de vanzare, fata de cele 103 ale Germanos.

Pe de alta parte, Germanos intentioneaza sa modifice in curand conceptul comercial al magazinelor sale pe mai multe piete unde opereaza, inclusiv in Romania, a declarat John Karagiannis, director executiv al grupului Germanos. Compania a investit deja 1,5 milioane de euro in testarea noului concept, care se va concretiza in schimbari ale magazinelor din punctul de vedere al culorilor, al mobilierului, dar si al felului in care oamenii pot circula in interior si interactiona cu produsele expuse, a spus Aris Karoussos, director al lantului de magazine Germanos Romania.

Mai exact, vechile culori ale companiei (rosu si albastru) vor fi pastrate doar in componenta logo-ului, in timp ce in interiorul magazinelor va fi aplicata o combinatie multicolora, incluzand portocaliu, galben si turcoaz, fiecare culoare urmand sa fie asociata cu o anumita categorie de produse. In plus, mobilierul va fi modificat, urmand sa fie folosit mai mult aluminiul, despre care oficialii companiei spun ca are un aspect mai "tehnologic".

De asemenea, cea mai mare parte a produselor din magazine vor fi echipamente reale, nu replici ca pana acum, ceea ce inseamna ca vor putea fi testate de clienti, a spus pentru ZF Petros Karachalios, international marketing director al grupului Germanos.

Primul magazin modificat in Romania va fi cel din noul Carrefour Feeria din Baneasa, in luna aprilie, conform lui Karoussos. Oficialii Germanos nu au dat detalii cu privire la valoarea totala a investitiilor pentru acest proiect, dar au spus ca suma cheltuita in medie pentru fiecare magazin va fi de ordinul zecilor de mii de euro.

Pana la finalul acestui an, toate magazinele Germanos vor fi modificate conform noului concept.

Oficialii companiei nu au oferit detalii cu privire la felul in care rezultatele de business ar putea fi influentate de acest proiect. Noul concept a inceput sa fie aplicat in magazinele din Grecia si va fi extins in prima faza pe pietele din Romania si Bulgaria. Germanos a obtinut anul trecut venituri de 97,9 milioane de euro, cu 60% mai mult fata de 2004, si un profit net de 4,9 milioane de euro. Principalii competitori ai Germanos in Romania sunt Euro-GSM, Internity si Dasimpex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO