Business Hi-Tech

Gigantii web investesc in "Internetul local"

01.08.2005, 18:07 11

Un fapt care surprinde constant pe Internet este acela ca distantele par a fi complet irelevante, in sensul ca nu are prea multa importanta pe ce continent sau in ce tara se afla doi utilizatori care comunica online deoarece acestia se afla de fapt in acelasi loc, in "ciberspatiu", scrie editia online a BBC News.

Insa, in ultimul timp Internetul a inceput sa dea tot mai multa importanta pozitiei geografice a utilizatorilor, iar site-urile importante cum sunt Google, cel mai mare motor de cautare din lume, Yahoo, cel mai mare portal online, sau MSN, motorul de cautare al Microsoft, au inceput sa delimiteze intr-un fel aceasta suprafata online, sunt de parere specialistii in domeniu.

Practic, serviciile globale de pana acum incep sa devina locale, iar in momentul in care utilizatorii cauta ceva pe Internet, acestia sunt redirectionati catre servicii sau magazine online aflate tot mai aproape de zona lor geografica, scrie BBC News.

"Motivul pentru care providerii de servicii pe Internet sunt tot mai preocupati de distante il constituie banii", a precizat Sean Phelan, fondatorul companiei Multimap, care ofera harti digitale detaliate. "Iar informatiile despre locul unde se afla un anumit utilizator sunt extrem de importante deoarece ii ajuta pe operatorii de site-uri sa stabileasca tipul de reclame pe care trebuie sa-l vada respectivul utilizator", a explicat el.

De exemplu, un utilizator din SUA nu trebuie sa fie obligat sa vada o reclama a unei companii europene deoarece nu are nici o legatura cu aceasta si, cel mai probabil, nu este deloc interesat, comenteaza BBC News.

Companiile care ofera servicii de localizare a utilizatorilor vor ajuta la prevenirea fraudelor care se petrec in domeniul comertului online, spun specialistii. Conform unui studiu recent, 68% dintre comenzile facute online in SUA sunt susceptibile de frauda, avand in vedere ca utilizatorul se afla fizic intr-un alt stat decat cel indicat pentru livrarea produselor (informatie aflata prin localizarea adreselor de IP ale computerelor). Iar faptul ca operatorii site-urilor comerciale vor sti cine si de unde a comandat un anumit produs poate reduce semnificativ acest procent, au spus unii analisti citati de BBC News.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO