Business Hi-Tech

Google angajeaza 200 de oameni in Polonia

13.04.2007, 20:38 13

Google, cel mai popular motor de cautare pe Internet, a confirmat mai multe investitii in Polonia, scrie presa internationala. Pe langa centrul de cercetare si dezvoltare din Cracovia, compania va deschide un centru de operatiuni in orasul Wroclaw, situat in sud-vestul tarii.
"Centrul va fi operational in luna mai, iar principala activitate va fi sustinerea departamentului de publicitate in relatiile cu publisherii, cumparatorii de publicitate si publicul", a declarat Colm Long, director de vanzari si operatii online la Google.
"Initial vor fi 50-100 de angajati, iar numarul lor va creste la 200 pana in 2008", a adaugat Long. Centrul se va ocupa initial de pietele din Polonia si Germania, dar altele ar putea fi adaugate in viitor.
Centrul din Wroclaw va extinde produsele furnizate de centrul de cercetare si dezvoltare din Cracovia. "Aceasta ne ofera oportunitati foarte mari", a declarat Long, adaugand ca Google a ales Polonia datorita fortei de munca talentate.
"Compania isi ajusteaza profilul operational in functie de aptitudinile oamenilor. Daca le oferim tehnicieni IT foarte instruiti, centrul din Wroclaw va avea un asemenea profil. Cursa de-abia a inceput", a declarat Rafal Dutkiewicz, primarul orasului Wroclaw.
In Romania, la sfarsitul lunii martie, Google l-a numit in functia de consultant pe Radu Tudorache, 31 de ani, fost director in cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). Google cauta inca de anul trecut un manager in Romania, compania postand timp de mai multe luni la rand anunturi de recrutare pe site-uri specializate din Romania.
Compania nu a dorit sa ofere detalii suplimentare despre intentiile sale pe piata locala. "Pentru moment, compania Google este bucuroasa ca poate anunta numirea unui consultant pentru Romania. Nu exista comentarii suplimentare sau alte informatii", au spus oficialii Google.
Pe piata locala de publicitate online Google detine o cota de circa 10%, conform unor estimari anterioare ale principalilor jucatori de pe piata locala de web si publicitate web.
In urma cu trei ani, motorul de cautare a fost tradus in limba romana, iar din 2004 sunt disponibile si campaniile de publicitate online prin sistemul Google AdWords.
Companiile locale pot lansa si acum campanii publicitare online prin sistemul Google, dar utilizatorii sunt in special companiile mici.
Acesta ar fi de altfel unul din motivele pentru care Google are nevoie de un om in Romania: pentru a obtine venituri mai mari, compania trebuie sa incheie contracte cu mari companii, care nu sunt genul de utilizatori care sa completeze online formularele de pe site-urile Google.
Pe plan global, Google este in continuare pe primul loc pe piata cautarilor pe Internet. Cota de piata a companiei a depasit 64% in Statele Unite, Google marindu-si avansul fata de rivalii Yahoo! si Microsoft, conform unui studiu efectuat de Hitwise, care monitorizeaza obiceiurile pe Internet a peste 10 milioane de utilizatori din Statele Unite. In luna februarie Google detinea 63,9% din piata, in timp ce anul trecut cota companiei a fost de 58,3%.
Un alt studiu, efectuat de comScore Networks in luna februarie, a relevat cresterea cotei de piata a companiei de la 47,5% in ianuarie 2007 la 48,1% in februarie 2007. Pe plan global, comScore estimeaza ca Google detine 65,7% din piata motoarelor de cautare.
Conform Hitwise, cota de piata a Yahoo! a scazut la 21,3%, comparativ cu cifrele inregistrate in luna februarie 2007 (21,5%), respectiv martie 2006 (22,3%).
Pretul actiunilor companiei a ramas aproape neschimbat pe bursa din Nasdaq, inchizand la 466,71 dolari (348,05 euro), in timp ce actiunile Yahoo! au scazut cu 1,6% la 31,17 dolari (23,24 euro). Cele doua companii isi vor anunta rezultatele financiare saptamana viitoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO