Business Hi-Tech

Hipermagazin online pentru echipamente industriale de ocazie

24.08.2000, 00:00 21


Nascuta in urma cu numai sapte luni, compania ProXchange si-a ales ca obiect de activitate facilitarea contactelor de afaceri intre diferite firme - un domeniu exploatat deja de numeroase societati nou lansate pe Internet.

Nimic inedit, asadar, cu o singura exceptie: piata vizata este cea a echipamentelor profesionale de ocazie. Pe site-ul www.proxchange.com, sunt oferite spre vanzare peste 20 de categorii de produse, de la masini unelte si excavatoare pana la tractoare, instalatii de ambalat si cuve industriale.

La prima vedere, aceasta insiruire de articole aduce aminte de "vechea economie". "Evident, intre Napster si noi nu exista prea multe lucruri in comun", recunoaste Jean-Philippe Hecketsweiler, fondatorul si presedintele ProXchange.

Totusi, piata vizata de aceasta companie europeana pare extrem de atragatoare. In orice caz, suficienta pentru a seduce investitorii: firma a obtinut recent 230 milioane de franci (peste 34 milioane de dolari) din partea diviziei Internet a holdingului Europ@web, controlat de magnatul francez Bernard Arnault.

In prezent, piata echipamentelor industriale de ocazie este extrem de fragmentata, astfel incat cererea si oferta se intalnesc cu destula greutate.

Provocarea aflata in fata companiei ProXchange este asadar aceea de a pune in contact oameni si firme care in mod normal nu ar avea decat putine sanse de a se intalni. Cu alte cuvinte, societatea isi asuma sarcina unui "broker industrial" prin intermediul Internetului.

"Site-ul se prezinta ca un hipermagazin dedicat echipamentelor de ocazie, cu acces facil si cu produse bine clasate si usor de gasit. Este vorba efectiv de un serviciu util si complet nou", declara Jean-Philippe Hecketsweiler.

In timp ce clientii care propun echipamente spre vanzare sunt, in majoritate, mari companii europene care isi reinnoiesc liniile tehnologice si diferitele materiale din dotare, in tabara cumparatorilor se intalnesc cu precadere mici intreprinderi sau diferite societati din Europa de Est, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.

Vanzatorul (care isi inregistreaza singur marfa oferita pe site-ul companiei) poate alege orice formula doreste: licitatie sau pret fix. Daca doreste, utilizatorul poate dispune de o intreaga gama de servicii - consiliere, logistica, finantare...

O data stabilite detaliile, tranzactia este finalizata "off-line" in urma unei intalniri obisnuite care permite semnarea contractului si efectuarea platii. Pentru fiecare tranzactie, ProXchange obtine un comision de 5%.

Implantata deja in cinci tari - Franta, Marea Britanie, Germania, Italia si Spania - societatea propune la vanzare nu mai putin de 35.000 de articole.

Compania dispune de 80 de angajati, raspanditi in intreaga Europa. Printre acestia, patruzeci de experti in probleme ale pietei, fiecare specializat intr-o categorie precisa de produse. "Prezenta lor ne aduce credibilitatea necesara in fata reprezentantilor companiilor cliente. Fiecare expert are in sarcina un segment de piata la nivelul sau", explica presedintele firmei.

Jean-Philippe Hecketsweiler are incredere in potentialul de dezvoltare a companiei sale. In opinia sa, forta noului site este asigurata de combinatia neasteptata de specialisti care lucreaza aici. "La ProXchange avem atat oameni cu o experienta de 25 de ani in sectorul industrial cat si tineri informaticieni. Rezultatul acestei imbinari de talente este pur si simplu extraordinar", sustine Hecketsweiler.

ProXchange aspira sa devina in scurt timp actorul de referinta al unei piete pe care specialistii o evalueaza la peste 70 miliarde de dolari anual numai la nivel european si care ar putea concentra aproape 15 milioane de intreprinderi.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO