Business Hi-Tech

IBM ataca si segmentul companiilor medii si mici

29.09.2004, 00:00 13

Gigantul IT american IBM vrea o ??felie?? mai mare din segmentul companiilor medii si mici de pe piata locala, promovand puternic in Romania solutiile "la cheie" destinate optimizarii proceselor de afaceri.
"Segmentul companiilor mici si medii se dezvolta puternic in Romania, iar noi am dedicat resurse importante si am pregatit specialisti pentru acest domeniu", a declarat pentru ZF Detlev Golke, vicepresedinte al IBM pe Business Development, regiunea Europa/Orientul Mijlociu/Africa. "Sigur, nu omitem faptul ca exista inca proiecte importante in sectorul public, iar marile companii raman o prioritate pentru IBM", a precizat el.
Strategia IBM "on demand" - solutii la cerere, personalizate pentru fiecare client - are ca scop reducerea considerabila a cheltuielilor companiilor, optimizand activitatea acestora, pentru ca erorile, riscurile si timpii morti din procesele de afaceri sa fie eliminate. "Nu mai e vorba doar de IT, ci de transformarea modelului de business", a explicat oficialul IBM. El a spus ca, prin intermediul standardelor deschise (platforme Linux, etc.) si prin integrarea tehnologiilor, utilizarea resurselor informatice devine mai simpla, iar beneficiile se transcriu in economii substantiale la bugetul companiei.
Oficialii companiei americane au insistat asupra faptului ca IBM ofera solutii complete si pentru orice tip de afacere, de la cei care cumpara un calculator, pana la companiile care isi incredinteaza afacerile specialistilor IBM (outsourcing). Pentru a ataca segmentul companiilor mici si mijlocii, gigantul IT lucreaza impreuna cu partenerii sai locali, care sunt "mai aproape" de clienti. Exista oferte speciale pentru nevoile si bugetele companiilor de dimensiuni reduse si astfel jucatorii mai mici beneficiaza de aceleasi conditii de lucru ca si rivalii lor mai mari.
Cuvantul cheie, in opinia oficialilor IBM, este competitivitatea. Cu alte cuvinte, o companie locala, de nivel mediu, isi poate transforma afacerea astfel incat sa devina un competitor pentru o companie multinationala.
Pentru a-si sublinia inca o data portofoliul complet de solutii oferite clientilor - hardware, software, consultanta, servicii - gigantul american a prezentat la Bucuresti si cele mai noi inovatii din domeniu, in cadrul Forumului anual "On Demand Business Meeting IBM 2004". Oficialii companiei au prezentat linia de aplicatii software oferita clientilor, solutiile bazate pe standarde deschise, dar si pe platforme Unix. Au fost prezentate cele mai noi solutii tehnologice de la IBM, servere de mare putere, noi procesoare din seria Power5, sisteme de stocare a datelor si altele. In plus, reprezentantii IBM Romania, impreuna cu partenerii lor, au aratat rezultatele concrete ale proiectelor implementate la nivel local: la Raiffeisen Bank privind externalizarea unei game de servicii IT si comunicatii la nivel national, precum si Sistemul Informatic Integrat de la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).

Pe larg despre solutiile "la cheie" oferite de IBM in Romania cititi saptamana viitoare, in Business Hi-Tech

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO