Business Hi-Tech

IBM va intra pe piaţa de marketing digital

Foto: AFP

Foto: AFP

Autor: Ioana Niţă

25.06.2013, 21:35 733

IBM, cel mai mare furnizor de servicii IT la nivel mondial, îşi extinde operaţiunile şi va oferi în plus şi servicii de marketing şi relaţii cu clienţii, ca urmare a încetinirii creşterii de pe piaţa de profil, scrie Financial Times.

După ce timp de zeci de ani s-a per­fecţionat în arta de a vinde specialiştilor din IT atât în sectorul privat, cât şi în cel public, IBM a decis să intre pe o piaţă nouă. Astfel, în prezent prioritatea companiei este să intre pe segmentul de marketing, vânzări şi relaţii cu clienţii.

„În mod normal, IBM concurează la nivel mondial cu giganţi precum HP. Odată cu intrarea pe segmentul de marketing şi de relaţii cu clienţii, compania îşi va intensifica colaborarea şi va intra în competiţie cu jucători precum WPP, Omnicom şi Pu­bli­cis. IBM are nevoie de creştere şi aceasta este piaţa pe care trebuie să pătrundă“, a spus Gard Little, analist pe domeniul tehnologic la compania de cercetare IDC.

Intrarea pe aceste noi segmente a devenit principala strategie a directorului general Gini Rometty, care a preluat conducerea companiei în urmă cu 18 luni, iar aceasta vine într-o perioadă în care IBM se confruntă cu o creştere minoră pe pieţele IT pe care activează. În loc să se limiteze la segmentul „back office“ prin automatizări şi procesări ale tranzacţiilor, Rometty vrea să atace şi segmentul „front office“ al operaţiunilor din cadrul companiilor, aceasta fiind aria unde directorii de marketing, vânzări şi relaţii cu clienţii trebuie să intervină pentru a identifica, câştiga şi menţine clienţii. Măsura luată de IBM reflectă de asemenea schimbarea în achiziţiile companiilor, având în vedere că tehnologia digitală este disponibilă pentru tot mai multe operaţiuni interne ale firmelor, cum ar fi platformele „cloud computing“.

„Directorii de marketing devin tot mai tehnici şi analitici. Aceştia vor mai multă tehnologie pentru a colecta şi analiza datele despre clienţi“, a afirmat Adam Klaber, managing partner pentru dezvoltarea pe noi pieţe la IBM.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 26.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO