Business Hi-Tech

Identitatea online a utilizatorilor devine mai importanta decat CV-ul

13.06.2006, 00:00 25

Pentru un numar din ce in ce mai mare de companii, CV-ul si interviul pentru un job nu mai reprezinta singurele elemente decisive atunci cand vor sa angajeze oameni noi, in considerare fiind luata si identitatea online a acestora, scrie The New York Times.

Un exemplu il reprezinta o companie americana de consultanta cu sediul in Chicago care cauta sa angajeze un student pe timpul verii. In urma interviurilor, se hotarase asupra unui candidat cu potential, care tocmai absolvise Universitatea din Illinois, insa Brad Karsh, presedintele companiei, a decis sa caute informatii despre el si pe Internet.

Rezultatul cautarilor a fost pagina de Internet a viitorului sau angajat de pe populara retea sociala Facebook, unde, la "capitolul" preferinte, figurau si drogurile, impuscatul oamenilor si sexul obsesiv, toate descrise explicit si cu o terminologie specifica, scrie The New York Times.

Astfel, pentru presedintele companiei nu a mai contat potentialul candidatului. "Vazand pagina de Internet a celui pe care voiam sa-l angajez, m-am intrebat ce fel de judecata poate avea o asemenea persoana", a spus Brad Karsh. "Si mai mult, cum poate publica astfel de informatii", a adaugat acesta.

Companiile care angajeaza tineri absolventi sau chiar studenti pe timp de vara au inceput sa fie tot mai sceptice la CV-urile candidatilor, efectuand in paralel o cautare pe mari motoare de cautare cum ar fi Google sau Yahoo dupa numele potentialilor viitori angajati. Pe de alta parte, consilierii pentru cariera si expertii in domeniu sunt de parere ca studentii afiseaza de obicei astfel de informatii, care nu sunt in mod necesar adevarate, pe retele sociale cum ar fi Facebook sau MySpace in ideea ca sunt oarecum confidentiale, putand fi accesate numai de alti membri ai retelelor.

Insa, atunci cand informatiile menite sa impresioneze alti studenti ajung in mainile oficialilor unor companii sau comisiei de admitere a unei institutii de invatamant superior, cei care le publica par imaturi si neprofesionali in cel mai fericit caz, scrie The New York Times.

"Faptul ca tot mai multe companii cauta informatii pe Google despre potentialii angajati a devenit un adevarat fenomen", este de parere Michael Sciola, director in cadrul centrului de resurse umane al Universitatii Wesleyan din Conneticut. "Iar acum, volumul cercetarilor este din ce in ce mai mare", a adaugat acesta.

"In general, companiile cauta informatii online despre tinerii absolenti sau studenti care ar putea fi angajati pentru a vedea daca ceva in stilul lor de viata poate fi considerat dubios sau impotriva valorilor companiei", a explicat Trudy G. Steinfeld, director executiv in cadrul centrului de resurse umane al Universitatii din New York. Retelele sociale Facebook si MySpace exista de aproximativ doi ani, insa au reusit sa atraga milioane de membri care publica foarte multe informatii personale care de cele mai multe ori au simplul rol de a impresiona sau de a exagera ceea ce sunt ei de fapt, scrie The New York Times.

Pentru companiile din domeniul IT, cum este si cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, acest lucru nu conteaza. Cautarea de informatii despre potentialii angajati este deja tipica. "Este pentru prima data cand companiile au dintr-o data acces la un volum mare de informatii despre aproape toti candidatii care aplica pentru un job", a spus Warren Ashton, director de marketing in cadrul Microsoft. "De ce sa nu vezi cum este omul din fata ta si dincolo de CV si de ce afiseaza la interviu?", a conchis acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO