Business Hi-Tech

In 2008 vor fi vandute aproape jumatate de milion de LCD-uri si plasme

In 2008 vor fi vandute aproape jumatate de milion de LCD-uri si plasme

Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania, estimeaza ca din totalul televizoarelor flat planel vandute in acest an 80% vor fi LCD TV

14.12.2007, 20:01 24

Potrivit lui Bogdan Gheorghiu, director de marketing la Panasonic Romania, piata totala a televizoarelor flat planel s-a situat in 2006 la circa 55.000 de unitati si a crescut in acest an de aproape patru ori la aproximativ 220.000 de unitati.
Aceasta crestere survine dupa ce in acest an vanzarile s-au apreciat de patru ori ca urmare a eliminarii taxelor vamale la unele importuri de electronice si a ieftinirii tehnologiilor de producere a panelurilor LCD si PDP, ceea ce a condus la un grad mai mare de accesibilitate a acestor game de produse. "Reducerea preturilor de catre Sharp pentru productia de LCD TV si nu in ultimul rand reducerea taxelor vamale au reprezentant principalii factori", a declarat pentru ZF Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania.
Daca la inceputul lui 2006, 60% din televizoarele flat panel erau cu plasma, iar LCD TV-urile reprezentau 40%, pana la finele acestui an Khyu estimeaza ca balanta se va inclina in favoarea LCD-urilor care vor conduce detasat cu 80% din vanzari.
"Vanzarile de televizoare LCD au crescut mai rapid, in mare parte datorita dimensiunilor mici la care sunt disponibile si, implicit, preturilor practicate pentru acest tip de modele. Practic, in 2007, cumparatorii de televizoare CRT (cu tub catodic) au preferat sa cumpere LCD TV disponibile la preturi mai mici si dimensiuni acceptabile", a declarat Bogdan Gheorghiu.
Pentru acest an, LG a inregistrat o crestere de 300% a vanzarilor de televizoare LCD si se asteapta la mentinerea unui ritm constant de crestere si pentru 2008, pe fondul dublarii pietei de LCD TV.
"In acest an am decis sa ne extindem gamele de televizoare LCD, atat in cadrul categoriilor premium, cat si in segmentul de mijloc. LG a inregistrat in acest an o crestere impresionanta a vanzarilor de televizoare LCD, corelata cu o apreciere importanta a cererii si cu o oferta competitiva pe acest segment", a adaugat presedintele LG. "Ne asteptam ca piata de electronice sa se stabilizeze pana la finele lui 2008. De asemenea, ne-am propus sa ne mentinem pozitia de lider pe piata televizoarelor cu plasma si sa atingem prima pozitie pentru televizoarele LCD", a mai spus Khyu.
Vanzarile de televizoare LCD au inregistrat anul acesta o crestere peste asteptarile jucatorilor, ajungand astfel cel mai disputat segment din aceasta piata.
In cadrul unui interviu acordat ZF in urma cu o saptamana, Jae Cheon Park, director general al Samsung Electronics Romania, a declarat ca Samsung detine o cota de piata de 32% pe piata de LCD TV din punctil de vedere al numarului de unitati vandute pentru primele zece luni ale acestui an.
"Pe baza informatiilor de piata pe care le avem, cifra de afaceri pe segmentul televizoarelor LCD este de aproximativ 32% cota de piata din punctul de vedere al numarului de produse vandute si 36% din punct de vedere valoric (cifre valabile pentru perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2007 - n.red.)", a afirmat Park.
Potrivit lui, piata locala a televizoarelor LCD se va ridica la 200.000 de unitati in 2007, iar anul viitor piata ar putea creste la 300.000 de unitati. Din totalul televizoarelor vandute de Samsung Romania in acest an, cele cu ecran LCD si plasmele au totalizat 66%, iar televizoarele SlimFlit (televizoare cu monitoare CRT de dimensiuni reduse - n. red.) au reprezentat 33% din vanzari.
"Anul viitor sper sa vorbim doar de LCD-uri si plasme", a precizat Park.
Samsung a vandut in 2006 circa 6.000 de televizoare LCD, iar pentru acest an estimeaza vanzari de peste 80.000 de unitati
Pe de alta parte, Panasonic vizeaza mentinerea pentru 2007 a unei cote de 30% din piata televizoarelor cu plasma, ceea ce ii asaza in pozitia de lider.
"Vanzarile totale ale Panasonic pana in momentul de fata au crescut cu aproximativ 350% fata de aceeasi perioada din 2006. Am cunoscut o crestere peste asteptari in cazul 'plasmelor', pe fondul aprecierii pietei de patru ori fata de 2006", a precizat Gheorghiu.
El este de parere ca pe parcursul lui 2007 cumparatorii s-au orientat cel mai mult catre modelele de LCD TV cu diagonale mici, in detrimentul modelelor high-end.
In cazul LG, cea mai mare crestere a cererii a fost inregistrata la modelele de televizoare LCD cu diagonale de 26, 32 si 37 de inci, in timp ce cel mai bine vandut model de televizor cu plasma a fost 42PC51 cu diagonala de 42 de inci.
"In ceea ce priveste televizoarele cu plasma, LG a introdus pentru prima data o gama cu dimensiuni reduse, de 37 de inci, pentru a satisface cerintele consumatorilor pentru ecrane pe masura apartamentelor lor", a adaugat oficialul LG.
Compania s-a orientat catre inlocuirea gamei de televizoare cu plasma echipate cu DVR cu o noua categorie de DVR LCD TV cu diagonale intre 37 si 42 de inci.
Datorita erodarii puternice a preturilor, producatorii au preferat sa utilizeze "cartea" dotarilor specifice pana acum modelelor high-end (precum High Definition si recorder incorporat) pentru a atrage cumparatorii de partea lor.
"Am introdus modele unicat din punctul de vedere al tehnologiilor incorporate, precum televizoarele cu plasma echipate cu DVR (Digital Video Recorder - n. red.) si hard disc, care ii permit consumatorului sa vizualizeze mai usor si de mai multe ori filmele stocate", adauga Khyu.
In aceeasi maniera, Panasonic a mizat pe succesul unor modele de "plasma" Full HD (1.080 de linii pe orizontala), precum PY700 - disponibil in cinci diagonale incepand de la 40 de inci, dar si a modelului de 103 inci (2,62) in valoare de 60.000 de euro, din care compania a anuntat deja ca a vandut doua unitati.


De unde vine cresterea:

Principalii factori care au condus la crestere de patru ori a vanzarilor de televizoare LCD si plasma au fost reducerea taxelor vamale si ieftinirea tehnologiei.

Dupa un an (2007) in care vanzarile vor ajunge la 220.000 de unitati, piata este estimata pentru anul viitor la 440.000 de unitati, pe fondul cresterii accesibilitatii unor modele high-end.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO