Business Hi-Tech

Internetul ar putea fi salvarea serviciilor postale

07.08.2006, 19:08 14

Pe masura ce oamenii trimit mai multe scrisori electronice in locul celor scrise de mana si in acelasi timp isi platesc taxele si facturile prin Internet, serviciile postale par doar o amintire terna a modului de viata din vremuri indepartate, scrie New York Times.
Si totusi, Internetul injecteaza viata - si o extrem de necesara sursa de venituri in companiile care ofera servicii postale traditionale. Spre exemplu, sistemul de livrare al Serviciului Postal din SUA deja profita de noua era a Internetului - milioane de pachete fiind livrate in fiecare zi, dupa ce clienti au comandat diverse produse prin intermediul net-ului.
In 2005, veniturile generate de livrarea scrisorilor au scazut cu aproximativ 1% fata de anul anterior, dar continua sa reprezinte o jumatate din veniturile totale ale Serviciului Postal SUA - 66,6 mld. $ (52 mld. euro). Totusi, livrarea pachetelor a compensat aceasta scadere, generand anul trecut 8,6 mld. $ (6,7 mld. euro), cu 2,8% mai mult fata de 2004.
Este imposibil de estimat cati dintre clienti Serviciului Postal SUA au folosit Internetul, dar oficialii institutiei americane au sperante mari in privinta comertului online.
"Acum sase ani, oamenii aratau catre Internet ca un dezastru pentru Serviciul Postal, dar ceea ce am realizat este ca de fapt Internetul s-a dovedit unul dintre canalele ce impulsioneaza afacerile noastre", a declarat James Cochrane, directorul serviciului de pachete din cadrul Serviciului Postal SUA.
"Comertul online a fost in mod clar benefic pentru companiile de profil", a spus Robert Dahl, director de proiect la Air Cargo Management Group, o companie de consultanta in aviatie din Seattle.
Dar nici o companie nu are o nevoie mai mare de Internet precum Serviciul Postal SUA, care acum lucreaza cu unii dintre gigantii Internetului - Amazon - cel mai mare magazin online din lume. Inca din 1998, cand Amazon.com a inceput sa sa aiba volume mari de transportat, fondatorul Amazon, Jeff Bezos, a cerut ajutorul Serviciului Postal. "Sunt o componenta critica in transportul pachetelor. Ei se lovesc de client in fiecare zi, indiferent daca este un pachet Amazon sau nu", a precizat Patty Smith, purtatoare de cuvant a Amazon.
Un alt client important al Serviciului Postal SUA este eBay, cel mai mare site de licitatii online. Utilizatorii eBay trimit milioane de pachete in fiecare an si au adus venituri de peste un miliard de dolari Serviciului Postal SUA din 2004, cand cele doua companii au inceput sa colaboreze.
Netflix, o companie care inchiriaza DVD-uri prin Internet, este atat de dependenta de serviciile postale incat a angajat un expert in posta clasica pe postul de director de operatiuni, in loc sa prefere un expert in logistica generala.
Netflix trimite 1,4 milioane de filme in fiecare zi si estimarea oficialilor privind cheltuielile de transport prin posta este de 300 mil. $ (234 mil. euro) numai in acest an. Directorul de operatiuni al companiei "este singurul om de pe planeta care se uita la acest volum si crede ca este chiar mic", a spus Reed Hasting, directorul executiv al NetFlix.
Piata comertului online cu produse livrate prin curier va creste in acest an cu 20% fata de 2005 la 132 mld. $, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei Forrester Reasearch.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO