Business Hi-Tech

K Tech-Ultra Pro a obtinut venituri de 53 mil. dolari la 9 luni

21.10.2005, 21:00 30

Cifra de afaceri obtinuta de grupul K Tech - Ultra Pro in primele noua luni ale anului curent se ridica la 53,1 milioane de dolari (44 mil. euro), reprezentand peste 80% din totalul veniturilor obtinute in 2004, au anuntat oficialii companiei.

Pentru acest an, grupul estimeaza ca cifra de afaceri totala va fi de aproximativ 88 mil. $ (74 mil. euro).

"Vanzarile noastre se situeaza constant peste cresterea pietei", a spus Alina Fughina, director general al grupului K Tech - Ultra Pro. Grupul a obtinut in al treilea trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 19,5 milioane de dolari (16,3 mil. euro), in crestere cu 29% fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand se ridica la 15,1 milioane de dolari (12,1 mil. euro la cursul mediu anual).

In primul trimestru al lui 2005, grupul a obtinut o cifra de afaceri de 20,5 milioane de dolari (15,7 milioane de euro), in crestere cu 34,8% fata de aceeasi perioada a anului 2004.

Recent, compania a obtinut a doua oara consecutiv titlul de cel mai bun partener Microsoft pentru vanzari de produse OEM (soft inclus in calculatoare asamblate local).

"Publicul roman devine din ce in ce mai constient de necesitatea utilizarii de software licentiat si acest lucru se oglindeste si in vanzarile totale de produse Microsoft, care sunt in crestere", a declarat cu aceasta ocazie Cristian Dragomir, business development manager al Ultra Pro.

Grupul K Tech Ultra Pro, unul dintre cei mai mari retaileri de PC-uri de pe piata locala, a urcat in trimestrul al doilea al 2005 pe primul loc ca numar de computere vandute in Romania, conform raportului de analiza al companiei americane International Data Corp. (IDC). In prima jumatate a anului, K Tech a vandut aproape 31.100 de calculatoare personale. In 2004, grupul K Tech - Ultra PRO a obtinut o cifra de afaceri de 66,5 milioane de dolari (53,6 milioane de euro), in crestere cu 42,09% comparativ cu anul 2003. Grupul are atat activitati de retail, prin Ultra Pro Computers, cat si de distributie de echipamente, prin K Tech Electronics.

Activitatea de distributie de produse IT&C si electronice a adus companiei aproximativ 60% din incasarile realizate in 2004, prin K Tech Electronics, iar segmentul retail - magazinele Ultra Pro - a reprezentat restul de 40%.

Extinderea lantului de magazine al companiei s-a desfasurat in ritm alert. Astfel, daca la sfarsitul lui 2003, reteaua de retail a grupului insuma 30 de magazine distribuite in toata tara, la finalul lui 2004 grupul dispunea de 56 de magazine, dintre care 18 in Bucuresti. Lantul de magazine de retail numara, in prezent, 70 de locatii, iar pana la sfarsitul anului este planificata deschiderea a inca 15 magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO