Business Hi-Tech

LG: Cele mai vandute LCD-uri au diagonala de 1 m

LG: Cele mai vandute LCD-uri au diagonala de 1 m

Han Khyu, presedintele LG: Obiectivele noastre depind de stabilitatea economica, inclusiv de evolutia ratei de schimb leu-euro

11.02.2008, 20:14 54

LG Electronics Romania, sucursala locala a producatorului sud-coreean de electronice, electrocasnice si echipamente IT, isi propune atingerea unei cifre de afaceri de 140 mil. euro anul acesta, in crestere cu 35% fata de 2007.
Anul trecut, LG Electronics Romania si-a depasit cu 4 mil. euro estimarile initiale privind nivelul veniturilor, raportand un avans de 51% al vanzarilor, la 104 mil. euro.
"Obiectivele noastre depind de stabilitatea economica, inclusiv de evolutia ratei de schimb leu-euro, de cresterea cererii si a puterii de cumparare a consumatorilor locali. Daca suntem optimisti, putem spune ca vom avea o crestere peste nivelul estimat in prezent", a declarat Han Khyu, presedintele companiei, citat de Mediafax.
Compania vizeaza pentru anul curent o marja a profitului operational de 1%, mizand pe vanzarile de televizoare LCD/ plasma si de telefoane mobile.
LG detine in prezent o cota de 24% pe segmentul monitoarelor LCD pentru PC-uri. Oficialii companiei intentioneaza sa isi extinda acest portofoliu de produse, anticipand o crestere semnificativa a cererii pentru monitoare wide cu diagonala de peste 20 de inchi (50 de centimetri).
"Vom introduce noi produse pe aceste segmente, din clasa premium. Suntem increzatori ca noile noastre produse vor castiga popularitate in Romania", a adaugat Khyu.
In ceea ce priveste televizoarele LCD, compania detine o cota de 16% (din punctul de vedere al numarului de unitati vandute), respectiv de 15% (valoric), clasandu-se pe locul al doilea dupa rivalul Samsung Electronics.
Pe piata televizoarelor cu plasma, compania sud-coreeana ocupa tot pozitia a doua, dupa Panasonic, cu o cota de 31%. "Cele mai vandute modele sunt cele cu diagonala de 42 de inchi (105 centimetri) si ocupam primul loc pe acest segment", a spus Khyu.
"In ultimii ani, cererea pe piata echipamentelor electronice si electrocasnice a crescut foarte mult, peste asteptarile noastre, mai ales pe segmentul LCD TV. Pentru acest an, prognozele noastre arata ca acest sector va continua sa creasca, iar celelalte se vor stabiliza", a adaugat oficialul LG Electronics Romania.
Compania controleaza, de asemenea, 23% din piata totala a sistemelor audio, detinand o cota de 22% pe segmentul sistemelor home cinema. LG este si un important producator de unitati de stocare a informatiilor digitale (hard disc-uri, unitati DVD, Blu-ray etc.), controland in prezent 40% din piata.
In domeniul electrocasnicelor, una dintre cele mai importante piete pentru LG este cea a aparatelor de aer conditionat, unde compania sustine ca si-a pastrat pozitia de lider, cu 14,6% din volumul vanzarilor, res-pectiv 11,8% din valoarea totala.
Pe de alta parte, Samsung Romania, unul dintre principalii concurenti ai LG, a anuntat ca a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 180 mil. euro, conform lui Jae Cheon Park, directorul general al companiei. Park a adaugat ca Samsung detine in prezent 33% din piata locala a televizoarelor LCD si isi propune cresterea nivelului acesteia la 35-40% in 2008, estimand vanzari de 300.000 de unitati la nivelul intregii piete.
"Pe segmentul LCD TV ocupam 33% din volumul vanzarilor si 38% din valoare. Pe segmentul celor cu plasma avem o cota de 16% in volum si 18% valoric, iar pe segmentul flat CRT vindem 18% din totalul unitatilor si incasam 16% din venituri", a mai spus Park. Pe piata locala a monitoarelor LCD pentru PC-uri, Samsung detine o cota de 18%, nivel care coincide cu cota companiei pe segmentul telefoanelor mobile.
Samsung are parteneriate cu trei distribuitori locali - HAT Group (telefoane mobile), Genco Trade (electronice si electrocasnice) si Deck Computers (produse IT).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO