Business Hi-Tech

Malacopol, AKTA: Raţionalizarea consumului este mai vizibilă pe segmentul consumer

Malacopol, AKTA: Raţionalizarea consumului este mai vizibilă pe segmentul consumer
30.08.2010, 23:48 127

Atât companiile, cât şi persoanele fizice şi-au raţionalizat înultimul an consumul de servicii telecom, dar cele mai drasticereduceri ale cheltuielilor au fost realizate de segmentul consumer,spune Dinu Malcopol, directorul general al companiilor DigitalCable Systems şi Dial Telecom, cu afaceri de aproape 30 mil. euroanul trecut.

Digital Cable Systems, care operează sub brandul AKTA, oferăservicii de cablu TV, internet, telefonie fixă şi televiziune prinsatelit pentru clienţi consumer şi este unul dintre cei mai marijucători de pe piaţă. Dial Telecom lucrează exclusiv cu clienţipersoane juridice. Ambele firme sunt controlate de fondul americande investiţii AIG.

"Raţionalizarea consumului este mult mai vizibilă la clienţiipersoane fizice", a declarat Malacopol, explicând că acestcomportament duce fie la amânarea achiziţiei pentru servicii maiscumpe precum cablul digital, fie la renunţarea la contracte. "Încazul companiilor contractele au fost, într-adevăr, în bună parterenegociate, însă facturile nu sunt mai mici faţă de anultrecut."

În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor AKTA, Malacopol spune căîn prima jumătate a anului singura linie de business care a adus ocreştere semnificativă este internetul. "Am avut o creştere bună pecare sperăm ca toamna - când încep şcolile şi se încheie vacanţele,să o accelereze", a spus şeful companiei fără a oferi alte detalii.Pe cablul analogic compania a înregistrat o creştere "uşorpozitivă", o situaţie bună "în condiţiile în care nu se maiconstruiesc ansambluri rezidenţiale noi, iar în multe localităţimici se resimte o creştere a numărului de persoane care pleacă lamuncă în UE". O mare parte dintre clienţii AKTA se află în mediulrural.

Şi telefonia fixă a înregistrat creşteri pe segmentul consumer,adaugă Malacopol, atât din punctul de vedere al traficului, cât şial numărului de clienţi.

"Nu este genul de serviciu care să tragă firma înainte, dar esteimportant să îl furnizăm pentru a ne asigura că utilizatorulrenunţă la toţi ceilalţi furnizori."

Pe televiziune prin satelit, numărul de clienţi a stagnat laaproximativ 80.000, în ton cu evoluţia generală a pieţei.

"Piaţa de servicii de televiziune prin satelit este în mod clarsaturată şi nu prea mai văd de unde ar putea să mai apară noiclienţi." În ceea ce priveşte veniturile AKTA, Malacopol spune căîn primul semestru acestea au crescut, în lei, cu 15%, dar sunt înscădere în euro. O evoluţie diferită a avut-o Dial Telecom, care aînregistrat o creştere de 30% (în euro) a veniturilor în primulsemestru, pe fondul creşterii numărului de clienţi.

Digital Cable Systems (AKTA) a investit în acest an cincimilioane de euro, fondurile provenind exclusiv din împrumuturibancare, fiind direcţionate către reţea. Compania a deschis şi uncall-center care este disponibil pentru toţi clienţii şi undelucrează 20 de oameni.

"Dispeceratul funcţionează la nivel naţional şi preia apelurilede la toţi clienţii, indiferent de localitate, fapt care ne ajutăsă ne monitorizăm mai bine eficienţa angajaţilor din departamentultehnic."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO