Business Hi-Tech

METRO Cash & Carry a pus la casierii imprimante HP şi monitoare cu ecran tactil Wincor Nixdorf

METRO Cash & Carry a pus la casierii imprimante HP şi monitoare cu ecran tactil Wincor Nixdorf

Implementarea noilor echipamente a demarat în iulie 2010 şi a fost finalizată la 1 noiembrie

Autor: Adrian Seceleanu

14.02.2011, 23:45 329

METRO Cash&Carry, cel mai mare jucător din comerţul local, aînlocuit anul trecut echipamentele de la casele de marcat dinîntreaga reţea de 30 de magazine instalând imprimante de nouăgeneraţie în locul celor cu ace şi monitoare tactile în locul celoralb-negru.

În locul imprimantelor de veche generaţie cu ace, care tipăreauo factură în câteva minute, METRO a instalat echipamente cu laserHewlett Packard (HP) care imprimă mult mai repede documentelefiscale. De asemenea, în locul monitoarelor alb-negru utilizateanterior, compania a instalat monitoare color cu ecran tactil,produse de compania Wincor Nixdorf.

Compania susţine că a făcut această investiţie pentru a creşteproductivitatea şi pentru a accelera procesul de facturare. "Acestproiect face parte dintr-un program amplu de actualizare aaplicaţiilor folosite de către METRO Cash & Carry Romania.Strict legat de MPOS, era nevoie de o aplicaţie care să ofere maimulte funcţionalităţi (o flexibilitate mai mare în gestionarea unorpromoţii, gestionarea unor mijloace de plată mai numeroase etc.);şi, nu în ultimul rând, o creştere a productivităţii prin folosireamonitoarelor touch, cu afişarea unor meniuri contextuale, cuopţiuni clare; în acest mod, s-a renunţat la tastatura clasică", adeclarat pentru ZF Adina Tîmplaru, directorul de comunicare alcompaniei.

Implementarea noilor echipamente a demarat în iulie 2010 şi afost finalizată la data de 1 noiembrie, potrivit datelor furnizatede METRO. Compania a instalat noile echipamente în toate cele 30 demagazine, respectiv pentru aproximativ 600 de case de marcat.

Odată cu schimbarea echipamentelor de la casele de marcat a fostschimbat şi softwareul utilizat de companie. "În ceea ce priveştesoftul de la casele de marcat, desigur că acesta a fost schimbat,fiind practic generatorul schimbărilor de echipamente", a spusAdina Tîmplaru, fără a oferi alte detalii.

Compania nu a precizat nici valoarea investiţiei şi nici cecompanie a realizat implementarea proiectului. Potrivit estimărilorZF, care nu au fost comentate de METRO, valoarea investiţieidepăşeşte 100.000 de euro.

METRO Cash & Carry a obţinut în 2009 afaceri de 5,746 demiliarde de lei (1,35 de miliarde de euro) şi profit de 127 demililioane de lei (30 de milioane de euro) şi a fost cel mai marejucător din comerţul românesc, iar potrivit estimărilor ZF, în 2010cifra de afaceri s-a situat între 1,2 şi 1,4 mld. euro.

De asemenea, lanţul de magazine Selgros, unul dintre cei maimari jucători în comerţul local, foloseşte la casele de marcatimprimante cu ace Epson şi monitoare produse de companiaBelinea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO