Business Hi-Tech

Microsoft ataca Apple pe piata muzicii digitale

01.09.2004, 00:00 12

Gigantul software Microsoft urmeaza sa lanseze maine pe piata americana magazinul sau online de muzica in format digital, localizat pe portalul MSN, intrand astfel in competitie directa cu numarul unu pe aceasta piata, Apple, al caruit iTunes are o cota de piata de aproape 70% in SUA.
Microsoft a lansat prima versiune a acestui serviciu in Marea Britanie, pe pagina MSN Club. Intrarea pe piata americana coincide cu lansarea noii versiuni a aplicatiei Windows Media Player, pe care compania lui Bill Gates o promoveaza ca piesa de rezistenta a divertismentului digital. Magazinul de muzica online va permite descarcarea de melodii la pretul de 99 de centi bucata, fara a fi necesara plata vreunui abonament lunar. Cu alte cuvinte, va functiona exact pe principiul iTunes.
Windows Media Player 10 va fi deocamdata in perioada de teste (beta), urmand ca alte facilitati si imbunatatiri sa fie adaugate din mers, in functie de dorintele utilizatorilor. Softul permite atat vizionarea de filme si videoclipuri, cat si ascultarea melodiilor in format digital si createa de liste cu preferintele muzicale. MSN Music va fi de asemenea lansat in versiune beta.
Initiativele Microsoft nu vor scapa insa nici de aceasta data atentiei autoritatilor de la Washington si Bruxelles, spun analistii, pentru gigantul software este acuzat ca a profitat de faptul ca platforma Windows se gaseste pe 95% din computerele lumii pentru a promova Media Player in detrimentul produselor concurente. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels